Hasse Fröberg & Musical Companion - Parallel Life (2019)

geen stemmen

Zweden
Label: Glassville

1. Parallel Life (21:46)
  2. Sleeping with the Ghost (5:28)
  3. Time Waits (10:39)
  4. All Those Faces (4:55)
  5. Rain (8:33)
  6. Friday (5:51)
  7. Never Alone (8:20)
avatar van Mssr Renard
Aangezien ik elke week op vrijdag via Spotify wordt geattendeerd op nieuwe releases kwam ik deze op het spoor.

Nu heb ik in het verleden mij wel aan Hasse Froberg & Musical Companions (hierna: HFMC) gewaagd maar het raakte me niet zo.

Ook omdat ik eigenlijk niet zoveel neoprog meer luister, ben ik niet meer zo thuis in who's hot and who's not.

Dat gezegd hebbende, ben ik wel erg verrast door deze mengeling van (light-) metal, arenarock en neoprog.

Hasse kende ik als zanger natuurlijk van The Flower Kings, maar daar deelde hij leadvocalen met Roine Stolt. Hier mag hij alles zingen. En dat gaat hem goed af. Hij heeft een rauwe bluesy stem, wat het geheel ietsjes minder gelickt laat klinken.

Erg aanstekelijk werkt de leadsingle (?) All Those Faces. Fijne poprock met een goede zanglijn. Een soort jaren 80 FM-rock.

Uitgebreide beoordeling volgt nog!