Cold War Kids - New Age Norms 1 (2019)

Label: AWAL

1. Complainer (3:39)
  2. Fine Fine Fine (3:24)
  3. Waiting for Your Love (3:28)
  4. Beyond the Pale (3:18)
  5. Dirt in My Eyes (3:40)
  6. 4th of July (4:20)
  7. Calm Your Nerves (3:31)
  8. Tricky Devil (4:35)
avatar van mlndrpl
Complainer blijft toch wel op een positieve manier hangen, funky basloopje, koortje erbij, wat electronica. Ik ben erg benieuwd naar dit album!

Cold War Kids - Complainer - YouTube

En vind net deze: Waiting For Your Love Cold War Kids - Waiting For Your Love (Official Audio) - YouTube (maar nog geen mening over gevormd)

avatar van joko150
Ja Complainer is een lekkere single. Jammer is wel dat ze met de laatste 2 albums ook fijne lead singles hadden First, Love Is Mystical en het uiteindelijke eindproduct matig was.
Laat het met dit album niet het geval zijn.

joko150 schreef:
Laat het met dit album niet het geval zijn.

Klopt helemaal.. helaas! Ik heb het nieuwe album al kunnen luisteren en ik vrees dat dit weer het geval is. Ik ga 'm nog wel een paar x luisteren, maar eerste indruk is niet erg enthousiast.

avatar van Michiel Cohen
1,0
Een niemendalletje.

avatar van mlndrpl
Na een tiental x luisteren kan ik dit album, wat ook een EP had mogen zijn met minder dan 30 minuten muziek, toch eigenlijk best waarderen. Ik start met een voorzichtige 3,5*

avatar van WoNa
In mijn oren is New Age Norms 1 gewoon een lekker album, waar niet heel veel mis mee is. Met de Cold War Kids van de jaren 00 had ik vrijwel niets, dus neem ik die bagage niet mee. Ik zie het maar als een geval van Bowie die ineens met 'Fame' aan komt zetten en The Stones met 'Miss You'. Dat was even slikken, maar daarna was het een kwestie van meegroeien met de muzikanten.

Cold War Kids brengt hier een aantal genres, waaronder "dikke disco". Daar is weinig mis mee. Op mijn favoriete nummer van het album 'Fine Fine Fine' is dat zeker het geval. Wel moet ik zeggen dat als ik het nummer kritisch beluister en niet voor de lol ga, er wel wat op aan te merken valt. Echt vloeiend is het niet tussen de verschillende stukken en Cold War Kids benadert het The Scissor Sisters camp gehalte wel heel dicht. Misschien vind ik het nummer wel leuk juist doordat The Scissor Sisters toen deze muziek speelden, waardoor het nu normaal is om het te horen. Iets wat de tijd met vrijwel alle muziek doet. Het klinkt bekend en triggert daarom al een respons in de hersenen.

De variatie van deze plaat is voor mij het boeiende er aan. Cold War Kids laat een aantal kanten van zichzelf zien en doet dat prima. Het ene nummer overtuigt mij meer dan het ander, maar een zeperd zit er niet tussen. Kortom, geen hoogvlieger, maar zeker meer dan voldoende om uit te kijken naar deel 2 en dan zien we wel verder.

Dit is een bewerking van een Engelstalige post op WoNoBloG.