Wolves in the Throne Room - Diadem of 12 Stars (2006)

Label: Vendlus

1. Queen of the Borrowed Light (12:58)
  2. Face in a Night Time Mirror, Part 1 (13:21)
  3. Face in a Night Time Mirror, Part 2 (13:58)
  4. Diadem of 12 Stars (20:22)
khonnor
vreemd,

ik ben geen black metal fan
maar dit album vind ik top

die niet afhoudende wall of sound, de blastdrums, de rustige passages, de etherische vrouwenzang die af en toe om het hoekje komt piepen, de afwisseling in de composities?

4 nummers op 60 minuten? dat kan makkelijk misgaan en vervallen in proggerig potsierlijk gitaargewank... zie cradle of filth

niet zo bij de wolfjes in de troonzaal

relentless true and absolutely beautiful black metal!!

avatar van Jazper
Hetzelfde hier. Black metal fan ben ik niet. Maar dit plaatje kan me wel bekoren. Het behoorlijke raasgehalte geeft het iets onvermijdelijks. Dat het af en toe een beetje voorspelbaar is, doet daarom eigenlijk niet terzake. De vrouwenzang had van mij alleen achterwege mogen blijven. Niettemin 4 sterren

Hier dus wel een black metalfan en dit is dus ook zeker m'n ding.

Hou vooral van het melancholische werk en dat is hier met momenten ook wel in terug te vinden.

Heerlijk die lange uitgesponnen nummers die nergens saai worden. En wat een riffs hier soms in terug te vinden zijn...
De overgang van het trage stuk naar het fellere stuk in Face A Night Time Mirror Part I bijvoorbeeld (3 min. 35) en dan de laatste twee minuten van het album... Dat zijn twee riffs 'om in te lijsten'...

Heb Wolves in the Throne Room pas gemist op Graspop Metal Meeting en dat vind ik wel jammer. Live zouden ze adembenemend goed zijn, echt volop genieten met de ogen toe.

4 *

avatar van AOVV
Mooi, krachtig debuut van deze band. Enkele geweldige passages, maar het weet me nog niet helemaal te overtuigen.. Dat komt misschien nog wel.

avatar van Kondoro0614
AOVV schreef:

Heb je hem al geluisterd? We zijn nu dan wel 12 jaar verder in de tijd. Maar, Queen of the Borrowed Light is wel echt een aanrader!

avatar van AOVV
Zeker, Kondoro0614. Ik had 'm destijds ook al beluisterd hoor, geweldige opener inderdaad. Ik vind de opvolger van dit album nog wel wat indrukwekkender, en plaat 3 en 4 op ongeveer hetzelfde niveau als dit debuut. Daarna ben ik het allemaal wat minder gaan volgen, maar ik heb begrepen dat hun meest recente worp meer dan in orde is.

avatar van Kondoro0614
AOVV schreef:

De vervolgplaat is in mijn ogen ook wel een stuk beter hoor. Vooral het laatste nummer daarvan beschouw ik wel als één van mijn favoriete black metal tracks allertijden. Deze plaat is leuk, ik zag nog geen stem van je vandaar mijn tag.

avatar van Lau1986
Dit is een heerlijk meeslepend album. Het zit allemaal goed in elkaar en voor je het weet is het alweer afgelopen.