Tribulation - Alive & Dead at Södra Teatern (2019)

1 stem

Zweden
Label: Century Media

1. The Lament (5:41)
  2. Nightbound (6:28)
  3. Lady Death (3:31)
  4. Subterranea (5:21)
  5. Purgatorio (3:35)
  6. Cries from the Underworld (5:10)
  7. Lacrimosa (6:33)
  8. The World (4:00)
  9. Here Be Dragons (10:18)
  10. Trollens Brudmarsch (3:21)
  11. Melancholia (5:25)
  12. The Motherhood of God (6:33)
  13. Rånda (7:12)
  14. Ultra Silvam (5:20)
  15. Guitar Solo (5:21)
  16. Strange Gateways Beckon (5:11)
  17. Strains of Horror (8:07)
avatar van Edwynn
Allemaal leuk en aardig zo'n live-document maar dit is weer precies waarom ik niet zo heel veel moet hebben van live-albums van artiesten die aan death- of black-achtige metal doen. Met het zo goed mogelik nabootsen van alle riffjes en solo's om de toeschouwer te plezieren, blijft er voor het nageslacht geen enkele toevoeging op het studiomateriaal over. In andere woorden: je had erbij geweest moeten zijn want op de geluidsdrager blijft er, zoals zo vaak, geen reet over van de sfeer. En dat is niet bepaald een onbelangrijke factor voor de artistieke waarde van Tribulation.

Edwynn schreef:
Allemaal leuk en aardig zo'n live-document maar dit is weer precies waarom ik niet zo heel veel moet hebben van live-albums van artiesten die aan death- of black-achtige metal doen. Met het zo goed mogelik nabootsen van alle riffjes en solo's om de toeschouwer te plezieren. blijft er voor het nageslacht geen enkele toevoeging op het studiomateriaal over. In andere woorden: je had erbij geweest moeten zijn want op de geluidsdrager blijft er, zoals zo vaak geen reet , over van de sfeer. En dat is niet bepaald een onbelangrijke factor voor de artistieke waarde van Tribulation

De lokatie is in ieder geval heel erg fijn. Bij zo'n concert als dit had ik het misschien wel 6 nummers volgehouden - en da's veel in mijn geval. Södra teatren ligt op Södermalm, zuidelijk deel van Stockholm, een geweldige lokatie en het podium is op het terras met uitzicht over grote delen van Stockholm. Wij liepen juni vorig jaar naar Gamla Stan (vanaf Slussen) en toen werd er daar gerepeteerd voor een Americana-festival, redelijk goed te horen.

avatar van Edwynn
Dit soort bands vind ik fantastisch om te zien. Begrijp me niet verkeerd. Het is alleen dat er op de liveplaten uit de extremere metalregionen zo weinig van de beleving overblijft. Dat lijkt een lastig te doorbreken wetmatigheid te zijn.