Slayer - The Repentless Killogy (2019)

Alternatieve titel: Live at the Forum in Inglewood, CA

Label: Nuclear Blast

1. Delusions of Saviour (1:55)
  2. Repentless (3:24)
  3. The Antichrist (3:04)
  4. Disciple (3:49)
  5. Postmortem (3:47)
  6. Hate Worldwide (5:07)
  7. War Ensemble (4:57)
  8. When the Stillness Comes (4:16)
  9. You Against You (4:22)
  10. Mandatory Suicide (3:58)
  11. Hallowed Point (5:36)
  12. Dead Skin Mask (4:57)
  13. Born of Fire (3:21)
  14. Cast the First Stone (3:44)
  15. Bloodline (3:46)
  16. Seasons in the Abyss (5:51)
  17. Hell Awaits (5:21)
  18. South of Heaven (5:24)
  19. Raining Blood (3:32)
  20. Chemical Warfare (5:26)
  21. Angel of Death (5:53)
avatar van Eddie
Hier kijk ik wel naar uit. Goede setlist, waar natuurlijk altijd wat op aan te merken valt. Zo mis ik wat persoonlijk favorieten (Die by the Sword bijvoorbeeld) maar dat zal de pret niet drukken denk ik.

avatar van Metal-D78
prima setlist, komt volgens mij overeen wat ik gezien heb in de IJsselhallen.
twee dingetjes vallen op: deze opnamen zijn van voor dat laatste optreden in Nederland (Tom heeft nog een grote baard en ziet er minder fit uit dan onlangs) en er is volgens mij behoorlijk gesleuteld aan zijn zang. Beeld en geluid lopen niet helemaal (understatement) synchroon.....

Voor de vinylliefhebbers: op de website van nuclearblast.de zijn ook hele fraaie limited editions gekleurd vinyl te koop. Die clip ziet er goed uit zeg!

Ik zie net op setlist.fm dat het 'openingsnummer' vanaf tape zou zijn. Het zijn dus eigenlijk 20 live nummers:

Slayer Concert Setlist at The Forum, Inglewood on August 5, 2017 | setlist.fm

5 nummers van Seasons in the Abyss, 4 van Repentless, 3 van Reign in Blood en 2 van South of Heaven.

avatar van DargorDT
Ik zag Slayer één keer live, in Eindhoven. Tijdens de set kreeg ik het gevoel zwanger te zijn van een werkende drilboor die driftige pogingen ondernam zich een weg naar buiten te banen. Overbodig om te melden dat het niet echt plezierig aanvoelde. Met de verpletterende geluidsmuur die als een stoomwals over mijn oren heen denderde stond ik lijdzaam af te wachten hoe de tijd weg tikte. Blij dat het klaar was. Slayer wilde ik één keer in mijn leven live gezien hebben... Dat heb ik dus geweten.

Desondanks kijk ik ernaar uit dit te horen. Thuis met de koptelefoon is van een drilboor geen sprake en blijft er zowaar iets hangen van de muziek. Overigens best apart dat de band er 28 (!) jaar over deed om weer een officieel live-album uit te brengen. Dat is ongekend.

edit: Ik luister nu. Bij dit soort muziek hangt veel samen met de mix en het geluid. Die geluidsbrei waar ik hierboven over sprak, is gelukkig achterwege gebleven. Ik ben lang zo kritisch niet als sommige MuMe-gebruikers en vind dit uitermate genietbaar. De zang ligt lekker op de voorgrond, de bassen klinken niet te scherp en alles lijkt prima in balans. Ik ga het einde wel halen zo!

avatar van hellboy123
DargorDT schreef:

....
...

In 2003 (opname 2001) hadden we nog de DVD War at the Warfield. Voor mij persoonlijk de eerste live-kennismaking met Slayer, en wat voor één!

War at the Warfield - Wikipedia - en.wikipedia.org

avatar van the crook
DargorDT schreef:
Ik zag Slayer één keer live

Ik ook, in Rotterdam tijdens de Divine Intervention tour. Wat heb ik het vreselijk naar mijn zin gehad die avond! De hele avond in de pit en crowdsurfen. Kan me herinneren dat er bij de ingang werd gewaarschuwd voor de lichtshow, mensen gevoelig voor licht en met epilepsie konden maar beter buiten blijven. Jammer genoeg is het bij die ene keer gebleven, het kwam er gewoon steeds niet van. Gelukkig hebben we nu deze en Decade of Agression (die overigens toch wat gestructureerder klinkt dan deze nieuwe) om tegen ons zwarte hart te drukken!

Ook ik heb Slayer 1x live gezien: in 2011 in Gelsenkirchen met the Big 4. Ze speelden een geweldige setlist van 5 kwartier. Gelukkig had ik goede oordoppen mee, dan hoor je het allemaal toch wat beter ('gek genoeg'). Dit Big 4 optreden is trouwens ook op CD/DVD uitgebracht Mooi dat er nu weer een compleet concert bij is.

avatar van KingMetal
Ik mis wel wat bass in de productie. Of ligt dat aan mij?. Vind bijvoorbeeld battle cry van priest veel vetter klinken.

avatar van Edwynn
Ik zit er wel mee in mijn maag hoor. Want wat klinkt Slayer netjes en schoon. Een vriendelijk kloppende Paul Bostaph die het relaxed tokkelende koppel King en Holt begeleidt en waarover dan Tom Araya dan half begraven in de mix nog enigszins bezeten probeert te klinken. Dan gaat de uitstekende setlist wel aardig ten gronde gericht zijn. Het is niet echt wat ik zocht.

Misschien dat als ik de film nog eens kan zien, dat het wat meer gaat levsn maar de audio is eigenlijk gewoon Kilo Utrecht Tango. Alsof de begeleidingsband van Belinda Carlisle met Tom Araya zit te jammen. Leuk voor op de bruiloft van je jongste zuster maar niet als sluitstuk van de doorgaans vrij moorddadige kronieken van Slayer.