Bombus - Vulture Culture (2019)

Zweden
Label: Century Media

1. A Ladder - Not a Shovel (6:08)
  2. (You Are All Just) Human Beings (3:42)
  3. Mama (5:35)
  4. It's All Over (4:30)
  5. In the Shadows (4:26)
  6. We Lost a Lot of Blood Today (3:30)
  7. Vulture Culture (4:55)
  8. Two Wolves and One Sheep (3:50)
  9. Feeling Is Believing (3:51)
avatar van Kronos
Heerlijk album weer van deze Zweden uit Gothenburg. Wellicht nog aanstekelijker dan hun vorige album Repeat Until Death. En de stem van zanger Feffe Berglund lijkt met de jaren nog te verbeteren.

avatar van Kronos
Deze band verdient toch wel meer aandacht. Voor wie de nieuwste Volbeat albums te weinig metal vindt is Vulture Culture een uitstekend alternatief.

avatar van knoltor
Tja Kronos, daar heb je volledig gelijk in. Soms is het echt een raadsel waarom de ene band nou zo populair wordt en de andere niet. Ach, ik kan er niet wakker van liggen. Want hoewel ik de band absoluut meer erkenning gun, hebben wij intussen wel gewoon hun muziek. En die is van wereldklasse.
Ex-leden van o.a. bands als Mary Beats Jane en Burst maken hier een soort toegankelijke (want catchy), maar rauwe rock ' n metal, die er al drie albums ingaat als zoete koek bij mij. Het liefst geconsumeerd met de volumeknop op 11, natuurlijk.
Na vandaag dit album weer eens opgezet te hebben, kan ik maar één ding denken: wanneer, oh wanneer zouden we deze band weer eens op de planken kunnen aanschouwen?