Half Moon Run - A Blemish in the Great Light (2019)

Canada
Label: Crystal Math

1. Then Again (3:19)
  2. Favourite Boy (4:02)
  3. Flesh and Blood (4:57)
  4. Natural Disaster (3:43)
  5. Black Diamond (2:59)
  6. Yani's Song (2:41)
  7. Razorblade (7:26)
  8. Undercurrents (2:18)
  9. Jello on My Mind (3:52)
  10. New Truth (5:08)
avatar van WoNa
Gewoonweg een prachtige plaat met een aantal momenten waarop de rillingen over mijn lijf lopen. Een aantal invloeden zijn weliswaar eenvoudig te spotten voor iemand met een beetje kennis van de betere popmuziek van de afgelopen 54 jaar. Het gaat er vervolgens om wat je met die invloeden doet en dat is in de handen van deze mannen goed belegd. Wat een schoonheid stroomt van de plaat af, met 'Natural Disaster' als absolute nummer een. Weer een stap verder en beter dan 'Sun Leads Me On'.

avatar van Pinsnider
Laat dat nu exact mijn mening zijn. Heerlijke samensmelting van allerlei fijne muziekingrediënten van de afgelopen jaren. De opener is absoluut goud. En nadat het daarna even inkakt is het juist de tweede helft die me weer helemaal pakt. Leuk!!

Alweer een uitstekend album met goede, melodieuze songs die gevarieerd zijn. Heerlijke muziek ook om bij weg te dromen. Vooral de sterke samenzang en het feit dat elk bandlid diverse instrumenten kan spelen, spreekt mij aan. Alle instrumenten komen ook steeds maximaal tot uitdrukking: less is duidelijk more. Er is nergens overdaad waardoor de muziek op geen enkel moment op de zenuwen begint te werken. De invloeden die ik hoor zijn vooral Crosby, Stills, Nash & Young, America en zelfs Eagles.