Chantal Acda - PŪWAWAU (2019)

Folk
Label: Glitterhouse

1. Tuhinga (9:48)
  2. Marama (6:20)
  3. Taranga (5:09)
  4. Waiata Tamariki (5:52)
  5. Puoro (5:37)
  6. Tumanako (6:38)
avatar van E-Clect-Eddy
Het klinkt weer prachtig sfeervol, ditmaal meer Roots / Ambient invloeden en veel meer koortjes.

Wel weer grotendeels een album voor later op de avond of om even een rustmoment te pakken.

Puoro is met lichte bombast het meest energieke nummer.

avatar van Broem
Vind opener Tuhinga een van de mooiste nummers die Chantal ooit heeft gemaakt. Rest van het album wringt soms ‘n beetje en is minder in de lijn dan ik van haar gewend ben. Dat geeft uiteraard niks maar vraagt wel even tijd. Tuhinga is echter fantastisch. Bijna 10 minuten Lang een kruising tussen Melanie de Biasio en Laurie Anderson.

avatar van E-Clect-Eddy
Een album dat meer aandacht verdient dan de 6 stemmen die er nu staan.

Tot nu toe is alles wat ik ken van Chantal Acda mooi en/of interessant: ben alleen niet zo van de lange nummers en voor laat op de avond heb ik meer dan genoeg keus. Maar mocht ze in de buurt een concert geven dan ga ik daar zeker weer heen.