Sol Seppy - I.A.A.Y.A (2018)

Alternatieve titel: I am as You Are

1 stem

Pop / Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. Mark (3:55)
  2. Said Cat to a Phoenix (6:25)
  3. Music (7:23)
  4. Part Of (6:30)
  5. Meeting IS (7:24)
  6. T's Prayer (5:24)
  7. Live in Me (7:57)
  8. Mercy (5:25)
  9. Into View (10:29)
avatar van E-Clect-Eddy
De heerlijke verrassing deze morgen.

Jarenlang alleen beschikbaar via haar eigen website maar nu ook op streaming platforms. Enige tijd terug zag ik op haar website dat de fysieke albums (cd's ?) bijna uitverkocht waren, misschien dat dit de reden is dat het nu online staat. Het vervolg op het machtig mooie The Bells of 1 2 (2006).

Ik verwachtte niet dat deze net zo mooi zal zijn als de voorganger, op basis van de singles verwacht ik een meer Ambient album. Dat is ook de reden waarom ik de aanschaf van de cd heb uitgesteld.

Nieuwe albumart en een iets gewijzigde titel: van I.A.A.Y.A. was al bekend dat het stond voor I am as You Are, maar nu kreeg het de toevoeging "Part 1" mee. Er komt dus waarschijnlijk een vervolg hierop, waar we hopelijk niet 12 jaar hoeven te wachten.

De eerste beluistering bevestigt mijn vermoeden. Regelmatig bijna verstilde muziek met slechts summier pianospel en de stem van Sol Seppy. Bevalt prima, maar een uur is een lange zit voor iemand die meer van Electo Pop Rock houdt.

Op Said Cat to a Phoenix lijkt ze in de huid te kruipen van een personage en een verhaal voor te dragen. Een 'spoken word' bijdrage is niet zo vreemd op haar album maar de karakteristieke stem van haar personage is wel nieuw. Of zou het door een gast zijn ingesproken?

Een album die de fans van de laatste albums van Talk Talk meer zal aanspreken.