SFC - Illumination (1994)

1 stem

Label: Brainstorm

1. Intro (1:59)
  2. One Time (4:04)

met J.T. the Vagabond

3. Illumination (3:50)

met Journey en LPG

4. C-Mode Fizzunk (4:18)
  5. Interlude: We Can (2:18)
  6. Respect (4:19)

met LPG

7. The Vibe (4:26)
  8. How I Cope (4:06)
  9. Interlude: Mighty Gun (2:00)
  10. Don't Nap (3:26)
  11. Make Money (3:16)
  12. Phat (4:18)
  13. Interlude: If I (1:47)
  14. Existing in Time (2:16)
  15. Ladies and Gents (3:28)
avatar van psychonaatje
SFC staat voor Soldiers For Christ. Normaal heb ik (zacht gezegd) niet zoveel met christelijke hip-hop. Het wordt me toch vaak wat te EO jongerendagachtig. Maar dit klinkt erg goed, de beats zijn echt sterk. En ondanks dat ze regelmatig de heer via hun nummers (aan)prijzen, gaat me dat wonderwel niet irriteren. Ik denk dat het komt omdat deze jongens toch wel een beetje streetwise zijn en, ondanks het aanroepen van het opperwezen, toch behoorlijk down to earth zijn. Ik zal het niet zo snel kopen, maar toch is het best knap.

avatar van waxs
Klopt, de producties op deze plaat zijn erg goed. De MC's klinken op het eerste gehoor ook best goed, zal me eens gaan verdiepen in de teksten.