RPWL - Live from Outer Space (2019)

Duitsland
Label: Gentle Art of Music

1. News from Outer Space (3:06)
  2. A New World (10:25)
  3. Welcome to the Freak Show (7:52)
  4. Light of the World (12:41)
  5. Not Our Place to Be (7:53)
  6. What I Really Need (5:27)
  7. Give Birth to the Sun (10:11)
  8. Far Away from Home (4:32)
  9. Hole in the Sky (7:14)
  10. Sleep (9:14)
  11. Masters of War (5:59)
  12. Trying to Kiss the Sun (5:05)
  13. Roses (7:08)
  14. Unchain the Earth (7:43)
Die prachtige zondag in april in Zoetermeer, de Boerderij, zit nog in het geheugen en dan nu hiervan de liveregistratie op dubbel CD en DVD.
Een zeer overtuigend concert van een overtuigende band. Het live album komt 15 november uit en is iets om naar uit te kijken. Sound subliem goed en muzikaal briljant gespeeld. Hoogtepunt voor mij het meer dan 12 minuten durende "Light of the World" met een minutenlange gitaarsolo van Kalle Wallner die eens te meer bewijst bij de beste te horen in dit genre. Zelden zoveel gevoel geproefd in een solo! Dat was het enige dat ik miste op het studio album "Tales From Outer Space" dat in februari van dit jaar uitkwam: de solo kent een fade-out terwijl als je luistert je steeds meer wil! Live wordt hij helemaal opgebouwd en netjes afgewerkt.
Ik schreef al eens eerder dat ik geen kwaad woord kan schrijven over deze band, en ook nu stellen ze niet teleur.

avatar van Marco van Lochem
Het schijfje draait zijn rondjes in mijn cd-speler en ik denk terug aan het perfecte optreden dat ik van RPWL zag in april van dit jaar in Oberhausen. Dit album pakt geweldig goed de sfeer weer die er toen ook was en kwalitatief is de band in topvorm. Geweldig live album, terwijl ik normaliter niet van live albums ben.

avatar van pos
pos
Krijg bij het beluisteren van deze geweldige live registratie steeds meer zin in Midsummer prog met naast RPWL ook oa Klone en Antimatter.