No One Knows What the Dead Think - No One Knows What the Dead Think (2019)

Label: Willowtip

1. Yorha (1:28)
  2. Autumn Flower (2:24)
  3. Dagger Before Me (2:28)
  4. Rakuyo (2:14)
  5. Stars Hide Your Fires (1:40)
  6. Cinder (2:34)
  7. Sayaka (1:48)
  8. Kaine (1:53)
  9. Red Echoes (0:52)
  10. Dominion (0:52)
  11. Yorha [Karaoke] * (1:28)
  12. Autumn Flower [Karaoke] * (2:24)
  13. Dagger Before Me [Karaoke] * (2:28)
  14. Rakuyo [Karaoke] * (2:14)
  15. Stars Hide Your Fires [Karaoke] * (1:40)
  16. Cinder [Karaoke] * (2:34)
  17. Sayaka [Karaoke] * (1:48)
  18. Kaine [Karaoke] * (1:53)
  19. Dominion [Karaoke] * (1:47)
avatar van Don Cappuccino
No One Knows What the Dead Think is eigenlijk de opvolger van Discordance Axis, een subgenre-verleggende grindcoreband die met The Inalienable Dreamless een klassieker op zijn naam heeft staan. Zanger Jon Chang en gitarist Rob Marton werken voor het eerst in lange tijd weer samen, en plaats van Dave Witte heeft nu Kyosuke Nakano de eer om de vellen te beroeren. In 18 minuten wordt er weer een indrukwekkend staaltje razende progressieve en melodieuze grindcore neergezet die een waardige opvolger is van The Inalienable Dreamless. Het geheel voelt gestroomlijnder aan, en daarmee heeft No One Knows What the Dead Think ook veel raakvlakken met Gridlink, een band waar Jon Chang ook in zong. Marton's riffwerk zit ontzettend vernuftig in elkaar, het drumwerk is snel en vloeiend, en Jon Chang krijst weer met hart en ziel de longen uit zijn lijf.

avatar van B.Robertson
Viel me tijdens het toevoegen al op dat dit wel iets bijzonders mocht zijn, want toen had het zo'n 112 ratings op Rate Your Music. Nu 136. No One Knows What the Dead Think is bij een vrij bekend label ondergebracht.
No One Knows What the Dead Think (Album, Grindcore) - Rate Your Music - rateyourmusic.com

avatar van Nakkie13
Minder indrukwekkend dan de laatste plaat van Gridlink (een van mijn favoriete platen) en minder geniaal als Discordance Axis. Maar nog steeds zwaar indrukwekkend.

+ riffs
+ vocals
+ blasts

- minder snel
- minder melodieus
- ik mis Takafumi Matsubara (maar gelukkig heeft die ook een nieuwe plaat)