Warren Ellis - Mustang (2015)

Australië
Score
Label: Milan

1. Mustang (2:22)
  2. The Tunnel Home (3:18)
  3. Under Siege (2:30)
  4. There's a Game On (2:22)
  5. Robes de Couleur Merde (2:33)
  6. Aunts Prepare (1:56)
  7. Window to the World (2:17)
  8. The Colt Bolts (3:00)
  9. Les Proies (3:14)
  10. Time to Run, Time to Drive (4:00)
  11. Lale's Theme (5:09)
  12. BaBa ZuLa - Hopçe (4:16)
avatar van Film Pegasus
De eerste solo film soundtrack van Warren Ellis. Je hoort hier duidelijk de invloed die hij mee heeft op de sound van oa het Nick Cave album Skeleton Tree dat hij een jaar later met The Bad Seeds maakte. Op dat album waren de nummers geschreven door Nick Cave en Warren Ellis. Hij won met Mustang een César voor beste muziek.

De muziek lijkt wat op de achtergrond, maar zorgt voor die onderliggende dreiging in de film. Er is storm op komst. Prachtige film trouwens. Het album is apart ook best te genieten. Met als sluitstuk een Turks nummer. Het is ook een Turkse film, wat (oa) door de soundtrack van Ellis een bredere sfeer kent.