Jethro Tull - Home (1979)

Folk / Rock
Label: Chrysalis

1. Home (2:44)
  2. King Henry's Madrigal (2:56)
  3. Warm Sporran (3:31)
  4. Solstice Bells (3:46)
avatar van Mssr Renard
Op deze EP staan twee nummers van Stormwatch, het prachtige en dromerige Home en het instrumentale folkrocklied Warm Sporran. Overigens een geweldige song. Tull had niet veel instrumentals (Serenade for a Cuckoo, Bourée) maar op Stormwatch stonden er wel twee (deze en David Palmer's Elegy).

De twee andere songs waren in 1979 niet op lp te verkrijgen, al was Solstice Bells wel al eerder verschenen op een gelijknamige EP in 1976. Waarom er voor gekozen is om deze weer uit te brengen, is mij een raadsel.

De andere song is een instrumentaal nummer, geschreven door King Henry VIII, als 'Pastime with Good Company' in fe 16e eeuw. Hier bewerkt en gearrangeerd door David Palmer. Erg gaaf gedaan, en de oudste 'cover' van Tull, want Bourée us van twee eeuwen later.