Bruce Springsteen - Western Stars: Songs from the Film (2019)

Folk / Rock
Label: Columbia

1. Hitch Hikin' (3:45)
  2. The Wayfarer (4:46)
  3. Tucson Train (3:22)
  4. Western Stars (4:40)
  5. Sleepy Joe's Café (3:44)
  6. Drive Fast (The Stuntman) (4:44)
  7. Chasin' Wild Horses (5:48)
  8. Sundown (3:15)
  9. Somewhere North of Nashville (2:02)
  10. Stones (5:37)
  11. There Goes My Miracle (4:02)
  12. Hello Sunshine (4:24)
  13. Moonlight Motel (4:03)
  14. Rhinestone Cowboy (3:18)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Bruce zet de regisseurspet op en levert deze plaat af bij zijn eerste film. Dit is wat de website zegt "Columbia Records will release ‘Western Stars – Songs From The Film’ on October 25th, featuring each of the live performances captured in Bruce Springsteen’s directorial debut ‘Western Stars.’ The soundtrack includes every song from Springsteen’s most recent studio album of the same name, as well as a cover of Glen Campbell’s “Rhinestone Cowboy.”"

avatar van Ataloona
Lastig dilemma. Pas op 17 november a.s. te zien in de Nederlandse bioscopen, maar al wel drie weken van te voren de mogelijkheid krijgen jezelf te spoileren... Dat wordt drie weken op hete kolen zitten

avatar van Cannabooze
Wauw. Ik ben toch wel onder de indruk.
De liedjes van het album krijgen veel meer glans in deze 'live versies'. De opnamekwaliteit is prima en van publiek is amper iets te merken. Wel worden deze liedjes uitstekend vertolkt en bewijst The Boss dat hij live nog steeds goed klinkt en de liedjes van een hoge kwaliteit zijn.

De kans dat ik de studioversie uiteindelijk links ga laten liggen is aannemelijk. Dit blijft toch een stuk beter boeien dat het origineel. Topplaat van Bruce. Zo blijkt uiteindelijk in deze versie.

avatar van robvw192
Zo kort na de studioversie deze versie. Tja, zoveel verschil zit er (logisch) niet tussen de uitvoeringen. Alleen de bonus. Rhinestone Cowboy. Tja, dat is geen beste versie zacht gezegd. Slecht album daarmee? Welnee, maar maakt de studioversie overbodig.

avatar van vielip
robvw192 schreef:
Rhinestone Cowboy. Tja, dat is geen beste versie zacht gezegd.

Niks aan toe te voegen. Ik had het nummer nog niet geluisterd. Beetje uit angst. Ik vind het origineel erg mooi en was enigszins huiverig voor wat Bruce ermee gedaan zou hebben. Helaas weinig goeds dus. Vind ik. Nu ben ik sowieso al geen fan van het hele Western stars gebeuren (de muzikale stijlen doen me simpelweg weinig tot niks) en daar veranderd Rhinestone cowboy zéker niet iets aan.

Verrassend dat er na de studio versie al zo snel een live versie wordt uitgebracht. Maar na het beluisteren ben ik er blij mee. Ik was wel gecharmeerd van de gewone uitvoeringen, maar live komt het een stuk beter uit de verf.

Arbeidsdeskundige
Dit album overtreft de studio versie. De nummers krijgen live nog meer kleur.

avatar van predator
Wat hier boven al staat. Live beter dan de studio versie.

Als longterm Springsteen fan, '75 was het, de tijd van BtR, is deze een hele snelle maar ook een wel hele fraaie ja. Kan me goed vinden in meningen hier, de live versies overtreffen de studio versies. Los van Western Stars zelf, dat blijft studio wel zo ontzettend mooi, niet te evenaren. De plaat zelf moet nog gaan komen, geloof over een week maar genieten is het al. De verschillen zijn niet immens, zit 'm meer in de details dus. Live staan ze als een huis, de man, 70 ja, nog damned goed bij stem. Op die leeftijd nog zo dergelijke kwaliteit leveren, jazeker, wie oh wie nog meer dan????

De film natuurlijk ook gezien, met dochterlief, zelfs zij, ware metal-head vond het erg fraai allemaal.

Op naar live, hopelijk hier ten lande, ergens herfst 2020, naar wat ik las. Wellicht dan niet al.te veel van deze WS maar hopelijk toch iets ja. Time will tell.

avatar van Snakeskin
Het was een lange zit, ik was ook al vrij snel flauw van het ge-emmer tussen de nummers door. Het geneert hier ook weinig enthousiaste reacties, en dat begrijp ik volkomen

avatar van vielip
Vanochtend maar weer eens geluisterd. Ik blijf moeite houden met de stijl en aanpak een heel album lang. Een aantal nummers oké maar een heel album trek ik deze muziekstijl niet echt. Enfin, neemt niet weg dat de meeste nummers in deze live uitvoeringen beter te doen zijn in vergelijking met de studio versies. Enkel Het titelnummer en Hello sunshine vind ik in de oorspronkelijke versies een tikkeltje beter. Sleepy Joe's café vind ik in deze live uitvoering echt stukken interessanter. Swingt de pan uit! Ook Stones ondergaat een behoorlijke gedaante wisseling. Uiteraard alleen al door de stem van Patty. Waar ik totaal geen fan van ben maar in combinatie met de stem van Bruce vind ik het echt wel een toegevoegde waarde. En verrek, zelfs het vreselijke (mijn mening) There goes my miracle klinkt in deze live uitvoering (wat) beter! Toch wel weer knap van die oude baas

avatar van Germ
Germ (crew)
Fantastische live registratie omlijst met fijne vertellingen en prachtige beelden. Oftewel een schitterend document.

De film is momenteel trouwens te zien op Amazon Prime!