Bruce Springsteen - Western Stars – Songs from the Film (2019)

Folk / Rock
Label: Columbia

1. Hitch Hikin' (3:45)
  2. The Wayfarer (4:46)
  3. Tucson Train (3:22)
  4. Western Stars (4:40)
  5. Sleepy Joe's Café (3:44)
  6. Drive Fast (The Stuntman) (4:44)
  7. Chasin' Wild Horses (5:48)
  8. Sundown (3:15)
  9. Somewhere North of Nashville (2:02)
  10. Stones (5:37)
  11. There Goes My Miracle (4:02)
  12. Hello Sunshine (4:24)
  13. Moonlight Motel (4:03)
  14. Rhinestone Cowboy (3:18)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Bruce zet de regisseurspet op en levert deze plaat af bij zijn eerste film. Dit is wat de website zegt "Columbia Records will release ‘Western Stars – Songs From The Film’ on October 25th, featuring each of the live performances captured in Bruce Springsteen’s directorial debut ‘Western Stars.’ The soundtrack includes every song from Springsteen’s most recent studio album of the same name, as well as a cover of Glen Campbell’s “Rhinestone Cowboy.”"

avatar van Ataloona
Lastig dilemma. Pas op 17 november a.s. te zien in de Nederlandse bioscopen, maar al wel drie weken van te voren de mogelijkheid krijgen jezelf te spoileren... Dat wordt drie weken op hete kolen zitten

avatar van Cannabooze
Wauw. Ik ben toch wel onder de indruk.
De liedjes van het album krijgen veel meer glans in deze 'live versies'. De opnamekwaliteit is prima en van publiek is amper iets te merken. Wel worden deze liedjes uitstekend vertolkt en bewijst The Boss dat hij live nog steeds goed klinkt en de liedjes van een hoge kwaliteit zijn.

De kans dat ik de studioversie uiteindelijk links ga laten liggen is aannemelijk. Dit blijft toch een stuk beter boeien dat het origineel. Topplaat van Bruce. Zo blijkt uiteindelijk in deze versie.

Zo kort na de studioversie deze versie. Tja, zoveel verschil zit er (logisch) niet tussen de uitvoeringen. Alleen de bonus. Rhinestone Cowboy. Tja, dat is geen beste versie zacht gezegd. Slecht album daarmee? Welnee, maar maakt de studioversie overbodig.

avatar van vielip
robvw192 schreef:
Rhinestone Cowboy. Tja, dat is geen beste versie zacht gezegd.

Niks aan toe te voegen. Ik had het nummer nog niet geluisterd. Beetje uit angst. Ik vind het origineel erg mooi en was enigszins huiverig voor wat Bruce ermee gedaan zou hebben. Helaas weinig goeds dus. Vind ik. Nu ben ik sowieso al geen fan van het hele Western stars gebeuren (de muzikale stijlen doen me simpelweg weinig tot niks) en daar veranderd Rhinestone cowboy zéker niet iets aan.