Vagabon - Vagabon (2019)

Label: Nonesuch

1. Full Moon in Gemini (2:52)
  2. Flood (3:44)
  3. Secret Medicine (2:56)
  4. Water Me Down (4:32)
  5. In a Bind (3:40)
  6. Wits About You (2:39)
  7. Please Don't Leave the Table (3:41)
  8. Home Soon (4:50)
  9. Every Woman (3:27)
  10. Full Moon in Gemini [Monako Reprise] (3:26)
avatar van musicfriek
Ze schijnt het roer compleet omgegooid te hebben, 2 jaar geleden kwam ze met haar debuut Infinite Worlds en als ik de berichten daar moet geloven, een indie rock-album. Rock zul je hier niet veel horen, ze kiest blijkbaar voor een poppier album. Maar wat is die eerste single Water Me Down een verdraaid fris nummer zeg. Heeft hier op repeat gestaan en heb nog nooit een zangeres het woordje down zo sexy horen zingen Met de nodige airplay zie ik dit nummer wel een hit worden. De video is ook bijzonder fraai gedaan. Ook Flood is op YT te vinden en die bevalt ook erg goed. Haar stem doet me aan een andere zangeres denken, maar ik kom er even niet op..

Vagabon blijkt een veelzijdige dame en ga dit album zeker beluisteren over een paar weken.

avatar van musicfriek
Zo, fikse tegenvaller dit album zeg. Water Me Down is wat mij betreft het absolute prijsnummer en de rest? Het gaat allemaal wat langs me heen, bij momenten lijkt haar stem wat op die van Sade, maar de composities hadden beter gekund. Flood en Every Woman gaan ook nog wel. Halve ster bonus voor de hoes, die is wel echt prachtig.

Volgende keer graag een album in de lijn van Water Me Down aub.

avatar van philtuper
En ook ik raak getriggerd door het zeer sfeervolle Water Me Down. Het is niet allemaal raak maar op momenten heeft de zangeres iets speciaals waar ik graag naar mag luisteren. Vooral in de lage tonen merk ik, dan heeft ze iets heel eigens en dat maakt een nummer ook meteen interessanter. Op haar debuut had ik een soortgelijke ervaring met het nummer Cleaning House dat ik toen het standing-out nummer vond, en vind.