The Pineapple Thief - Hold Our Fire (2019)

Label: KScope

1. Try as I Might (4:49)
  2. Threatening War (6:43)
  3. Uncovering Your Tracks (4:38)
  4. All That You've Got (3:26)
  5. Far Below (4:46)
  6. Not Naming Any Names (2:16)
  7. White Mist (10:35)
  8. Shed a Light (5:44)
  9. 3000 Days (7:17)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Een livecompilatie van de laatste tour van Pineapple Thief. Ik vind het een vreemde keuze om er een complilatie van te maken, maar wie weet wordt ik prettig verrast.

Maartenn schreef:

Nou ik begrijp het inmiddels na 1 luisterbeurt wel. Als dit het beste materiaal is wat ze hebben van de liveregistraties, is de rest ronduit slecht.

Het klinkt kaal, er mist duidelijk het een en ander, en bruce is niet goed bij stem. De enige die eigenlijk nog wel gewoon echt goed uit verf komt is Gavin Harrison. Links en rechts hoor je ook nog wel een fijne gitaarsolo, die verrassend afwijkt van de albumversie, maar daar is het wel mee gezegd. Krijgt geen voldoende van mij dit live album.

avatar van Leptop
Were We Stood uit 2017 is nochthans een uitstekend livealbum. Wat de toegevoegde waarde is van dit album, is mij niet duidelijk.

Leptop schreef:

Where We Stood is inderdaad een heel goed album, maar dit nieuwe album is echt een afknapper. Ik wilde ze graag eens live zien, maar heb daar nu mijn bedenkingen bij. Waarschijnlijk is er heel veel gesleuteld aan Where We Stood om daar wel een goed resultaat af te leveren.

avatar van Leptop
Ik heb ze live gezien, vorig jaar in de Melkweg. Prima concert, goed geluid, goed bij stem. Zou zo weer gaan.

Leptop schreef:

Dat is mooi, dan hou ik ze toch maar op mn lijstje bij songkick.

avatar van clayhill
Prachtige aanvulling op het live werk van de band..... heb ze een paar keer gezien. Op deze plaat hoor je prima waartoe ze in staat zijn.