Clouseau - Tweesprong (2019)

Belgiƫ
Label: Warner Bros.

1. Wereld Die Nooit Vergaat (3:42)
  2. Tweesprong (3:54)
  3. De Tijd Zal Nog Wel Komen (4:24)
  4. Tijdmachine (3:38)
  5. Dagen Zonder Zon (3:39)
  6. California (4:15)
  7. Nog Niets Gezien (4:12)
  8. Nu Ik Jou voor Mij Zie Staan (3:12)
  9. Je Hoort bij Mij (4:09)
  10. Zuurstof (3:16)
  11. Tijd Om Te Gaan (4:05)
  12. Vandaag (4:07)
  13. Heel M'n Hart (3:34)
  14. Als Jij Straks Gelukkig Bent (2:38)
Vintage Clouseau. Na een paar mindere albums is dit toch echt weer een verzameling prima Nederlandstalige popsongs. Verrassend, want ik was de laatste jaren echt niet bijster enthousiast meer over de band. Zelfs enige maatschappijkritiek ('De Tijd Zal Nog Wel Komen') wordt niet geschuwd.

avatar van goldendream
Volgens Het Nieuwsblad leveren de broers een album met enige diepgang af. Serieus? Missionaris look a like Chris en mister VTM Koen? Lol.

Clouseau vond ik altijd een leuk bandje waar ik de singles voornamelijk van ken. Een album heb ik nooit geluisterd. Dit album eens een kans gegeven. Het begint best sterk met vooral De Tijd Zal Nog Wel Komen met sterke maatschappijkritische teksten. Daarna zakt het album wat in. Vandaag is wel weer een sterk nummer.

Halfje er bij voor dit album. Alleen voor het nummer Vandaag barstensvol energie en positiviteit.