Benjamin Tod - A Heart of Gold Is Hard to Find (2019)

Folk
Label: Anti-Corp

1. Sorry for the Things (3:46)
  2. We Ain't Even Kin (3:46)
  3. Long Gone (3:21)
  4. Glory Bound (4:25)
  5. O'dea (2:36)
  6. Widow Queen (3:38)
  7. Cannon Fodder (2:38)
  8. Saguaro's Flower (3:26)
  9. Anymore Than I Can Carry (3:23)
  10. A Heart of Gold Is Hard to Find (2:20)
avatar van Rottingdale
Zou hier wel meer stemmen verwachten, gelet op het grote aantal liefhebbers van het genre op de site. Wie weet komt het nog? Ik heb het leren kennen via /r/altcountry.

avatar van Hendrik68
Altcountry schrijft er vandaag over en heeft 5 sterren over voor deze volledig akoestische plaat. Ik kan dit wel waarderen, maar 5 sterren gaat me te ver. Ik vind als vergelijk uit 2019 de ook akoestische Zach Bryan veel indrukwekkender. Maar ook deze plaat mag er zeker wel wezen.

avatar van heicro
Hoewel het allemaal mooie liedjes zijn met goede teksten bespeur ik bij mezelf dat ik halverwege afdwaal. Dat heb ik overigens bijna altijd bij kale producties als deze. Bovendien vind ik zijn gitaarwerk ook niet boeiend genoeg.
Er zijn wat mij betreft overigens maar weinig vergelijkbare artiesten die mij een heel album kunnen blijven boeien. Zelfs Guy Clark en Townes van Zandt niet. Misschien Zach Bryan in de toekomst, die schat ik net als Hendrik68 hoger in dan Benjamin Tod.

avatar van LuukRamaker
Ik ben hier dan wel weer erg fan van. Staat bij mij (voorlopig) hoger in de pikorde dan Zach Bryan, zeker gezien Tod inmiddels al vijf albums op zijn naam heeft staan. Hij is immers ook hoofdzanger/-schrijver van Lost Dog Street Band waarin hij zijn nummers samen met zijn vriendin/vrouw(?) Ashley Mae ten gehore brengt. E.e.a. komt iets minder kaal over bij die samenwerking, al vind ook ik dat het allemaal niet heel veelzijdig klinkt. Maar hoewel de liederen aardig op elkaar lijken op het eerste gehoor, hebben ze zeer zeker hun afzonderlijke klasse.