Joonas Haavisto - Offshore (2019)

geen stemmen

6. Emigrantvista (7:42)
  7. Polar Night (6:47)
  8. At the Dock (5:08)
avatar van Mssr Renard
Deze soloplaat is gewoon in dezelfde bezetting als met het trio, dus Joonas Haavisto (piano), Antti Lötjönen (bass) en Joonas Riippa (drums).

In het geval van deze plaat speelt gitarist Teemu Viinikainen op drie nummers mee, waardoor het klankenpalet is uitgebreid. Het is ook smaakvol en gebalanceerd toegepast.

Het is weer een kalme, dromerige plaat met hoogstaand pianospel, en met een goede flowende ritmesectie. De productie is warm, niet te droog en niet teveel galm. Een goede eindmix dus.

Het dromerige pianospel van Joonas vind ik erg mooi, en deze plaat is dan ook een mooie toevoeging aan zijn oeuvre.