DJ Honda - H (1996)

Japan / Verenigde Staten
Label: Relativity

1. Intro (0:26)
  2. DJ Battle (1:25)
  3. What You Expected (4:19)

met Guru en DJ Premier

4. Kill tha Noize (4:05)

met Problemz

5. Dat's My Word (4:05)

met Redman

6. Straight from N.Y. (5:12)

met Grand Puba, Sadat X en Wakeem

7. Intro (0:55)
  8. Out for the Cash (3:37)

met Al' Tariq, The Beatnuts, Fat Joe en Problemz

9. Interlude (1:16)

met Common

10. Biz Freestyle (4:46)

met Biz Markie

11. Fuk Dat (3:03)

met Sean Blak

12. International Anthem (3:32)

met Tha Alkaholiks

13. The End (2:46)

met Al' Tariq

14. Out for Cash (5 Deadly Venoms) * (5:43)

met The Beatnuts, Common Sense en Fat Joe

15. What You Expected [Instrumental] (4:57)

met DJ Premier

Dr.Greenthump
He wat is dit dan voor project, wat een line up

avatar van Rhythm & Poetry
Stem verhoogd (en terrecht). Een geniaal album, uitstekenende producties van een legendarische producer (stop, ik ga overdrijven). Maar toch wel zeker een producer die zijn sporen in de hiphop muziek meer dan verdiend heeft. Honda heeft een aantal uitstekende mc's op zijn album weten te verzamelen. Staan zelfs een aantal classics op:

What You Expected, Straight From N.Y., Out For The Cash.

avatar van Reijersen
Een erg wisselvallig album vind ik dit. Dat komt eigenlijk vooral door de gastoptredens die mij niet altijd aanstaan (zoals Biz Markie, Grand Puba, Sadat X en Wakeem etc.). De producties zijn allemaal wel dik in orde.

Social_Mask
Erg lekker beats. Precies zoals ik ze hebben wil. Kende Honda van zijn samenwerking met Mos Def en Jeru, die behoren in de top 50 van hip-hop nummers. Het album duurt gelukkig niet al te lang en het geeft een heerlijk laid back gevoel.

4* met What You Expected als grote favoriet.

avatar van P Jay
Zag deze liggen voor 1 euro in uitverkoopbakken: onmiddellijk meegenomen uiteraard! Lijkt me wel een dope project!

avatar van Kos
Kos
. welke uitverkoopbakken mogen dat dan zijn?

avatar van P Jay
Kos schreef:
. welke uitverkoopbakken mogen dat dan zijn?

Uitverkoopbakken van de Music Mania in Gent. Je moet wel engelengeduld hebben: 3 verdiepingen vol oude, stoffige cd's, alle genres door elkaar. Maar alles is wel aan één euro: ik heb naast deze ook nog "Legal" van Special Ed, "Downtown Science" van Downtown Science (groepje van Sam Sever en Bosco Money - staat in wachtrij om toegevoegd te worden), "Go Down...But Don't Bite It" van The Real Roxanne en "Mr. Smith" van LL Cool J gevonden. Niet allemaal toppers, maar 5 cd's voor 5 euro: goeie deal, denk ik dan.

avatar van Improvision
Verdomme, telkens als ik er kom liggen er dezelfde dingen die niemand koopt.

avatar van Kos
Kos
P Jay schreef:

Zeker, en allerlei verschillende genres door elkaar vind ik niet eens heel erg, tenzij het echt allemaal bagger is.

maar cd's voor 1 euro... da's wel heel erg goedkoop.

avatar van Shelter
Die line up liegt er niet om en de mixes die ik van DJ Honda heb gehoord waren meestal ook vrij nice....
Ben benieuwd naar deze.

avatar van Verbston
International Anthem van Alkaholiks is zooon hard nummer!! shiit

+ Dat's My Word van Redman!! damnn

avatar van muziek-fan
Mooie album. Ik vind de liedjes zeer cool gemaalt. En gelijk dan verbston zegt dat International Anthem van Alkaholiks is zooon hard nummers is daar heeft hij gelijk in maar dat vind ik juist zo sprciaal eraan.

3.5*