Ultimate Force - I'm Not Playin' (2007)

Label: Strong City

4. I Gotta Go (4:03)
  5. I'm in Effect (4:34)
  6. Oh Shit (4:20)

met Fat Joe, Gizmo, Saladeem en Seville

7. I'm Not Playing (4:13)
  8. One of the All Time Greats (4:22)
  9. Revolution of the Mind (4:45)
  10. Smooth as Suede (3:43)
  11. Supreme Diamond D (5:10)
  12. Tuf (So Damn) (3:55)
EPMD
dit is het album van Ultimate Force uit 2007 (nooit eerder gereleased, alle tracks zijn eigenlijk uit 1988). Ultimate Force (DJ Diamond D & Master Rob) hebben hier werkelijk een classic neergezet... Geen enkel nr die hierop staat is een filler of eentje om te skippen... van begin tot eind houdt Diamond D met zijn funky beats je aan het luisteren en ook de lyrics van Master Rob zijn sterk... Op 2 tracks is een hele jonge Fat Joe te horen (hier rapte hij veel beter dan dat hij nu doet)... Het album bevat 2 cd's met 12 tracks + van elk van die 12 tracks is er een instrumental en een a cappella versie = 36 tracks... als je Diamond D en de hele D.I.T.C. goedvindt dan moet je dit album zeker wel checken...

Harco
Is toch nu pas uitgebracht? Geen re-issue dus, in '88 zou hij oorspronkelijk uitkomen, maar dat is nooit gebeurd, toch?

EPMD
heb het verkeerd getypt... aangepast..

avatar van P Jay
ik denk dat er songs bij zitten tot '91 of ben ik fout, Eser?

EPMD
er staat op de album zelf en het boekje dat ze uit 1988 zijn... dat is wat ik ervan weet...

P Jay schreef:
ik denk dat er songs bij zitten tot '91 of ben ik fout, Eser?

Volgens mij alles tot '88.

avatar van P Jay
Verwachtte hier veel van, en dat is deels uitgekomen. De beats van Diamond zijn van een erg hoog niveau, dus daar valt niets op op te merken.

Maar Master Rob boeit me niet altijd even veel. Zijn rhyme-style is erg old school (wat niet slecht is), maar bij hem ook wat simpel, vind ik. Verder vind ik hem ook niet altijd even verstaanbaar. Maar hij heeft ook sterke momenten.

C'mon, Girls, I'm in Effect, I'm Not Playin, Revolution of the Mind en Smooth as Suede zijn mijn favorieten.

Al bij al erg vermakelijk old school album uit het D.I.T.C.-camp met fantastische beats van Diamond D en leuk maar onregelmatig MC-werk van Master Rob...

Toch wel aanradertje. Ik geef 3,5* (kan eventueel wel nog stijgen)

avatar van P Jay
Halfje erbij. Die beats van Diamond D zijn hier toch wel ongenaakbaar, zeker als je weet dat alle songs dateren van '88 !

avatar van Rhythm & Poetry
Fat Joe komt dik in 1988. Samen met Julian en Harco in een luistersessie, tot nu toe klinkt het erg funky.

Het album zit er nu weer op, en ik heb er nu een erg prettige luisterervaring bij. Heerlijke beats, veel herkenbare samples en het geheel is uitermate dansbaar en meer dan behoorlijk funky. Diamond D is echt een held op dit album. Maar ook Master Rob doet het meer dan verdienstelijk, weliswaar is hij ondergeschikt aan de beats maar hij is toch wel vermakelijk. De gastbijdrages van Fat Joe geven dit album net dat beetje extra wat nodig is voor vier sterren.

Girls is geniaal.

Jullie hadden ook gewoon niks door he.

avatar van JLjuju
Lekkere funky hip-hop. Niet iets waar ik altijd naar zou kunnen luisteren. Maar voor een paar keer is dit gewoon erg lekker. Fat Joe komt erg goed op de gastbijdrages die hij levert.
De beats zijn lekker, en hebben zoals Rob zei veel herkenbare samples en drums.
Girls is idd een leuk nummertje. One of the All Time Greats is ook leuk en I'm Not Playing is een van de leukste nummers erop

Harco
Dit album staat al sinds de release op mijn PC, maar heb ik vandaag voor het eerst geluisterd, waar ik me ook best voor mag schamen. Master Rob is een leuke emcee, misschien niet tof genoeg om een heel album te dragen, maar daar hebben we Fat Joe en de andere rappers op Oh Shit voor.

Diamond D tovert hier een aantal fantastische beats uit zijn beatcomputer, waar veel bekende samples inzitten, wat het sowieso leuk maakt. Al met al vind ik dit ook beter te verteren dan Diamond D's solowerk.