Pearl Jam - MTV Unplugged (2019)

Label: Legacy

1. Oceans (3:25)
  2. State of Love and Trust (5:50)
  3. Alive (5:40)
  4. Black (7:31)
  5. Jeremy (5:58)
  6. Even Flow (6:24)
  7. Porch (7:57)
En zo worden de RSD kopers (die vaak veel te veel betalen) dus keer op keer genaaid door dit soort geintjes.

maar begrijp ik nou dat ze de hele set deze keer uitbrengen?

Pearl Jam is lekker bezig maar niet heus. Alweer jagen ze fans op kosten op RSD, om later het 'gewoon' opnieuw uit te brengen. Ook Bruce Springsteen flikt dat tegenwoordig.

avatar van Edwynn
Zo kennen we de heer Vedder weer. Als een soort mislukte Bono vingerwapperen naar alles wat naar kapitalisme ruikt met quasi-verontwaadige teksten maar ondertussen laat hij geen kans onbenut om eens te kijken hoe het is om filthy rich te zijn. Je moet wel weten waartégen je fulmineert natuurlijk.

avatar van vielip
west schreef:
Ook Bruce Springsteen flikt dat tegenwoordig.

Bij welke albums/releases?

vielip schreef:

Bij welke albums/releases?

Deze twee releases:
Bruce Springsteen & The E Street Band* - Hammersmith Odeon, London '75 (2017, Vinyl) | Discogs
Bruce Springsteen - Greatest Hits (2018, Red Translucent, Vinyl) | Discogs
Beiden een paar maanden later alsnog 'gewoon' uitgegeven. Voor Hammersmith op RSD 60 of 70 euro betaald, nu is 'ie door de re-release in waarde gehalveerd. De re-issue was ook goedkoper. Dan sta je toch gek te kijken als fan, net dus als nu bij Pearl Jam.

Voor alle duidelijkheid: mooi dat zoveel mogelijk mensen dit op vinyl of cd kunnen krijgen, maar breng het dan niet eerst zogenaamd 'limited' op RSD uit.

avatar van vielip
Ja klopt, die twee releases wist ik. Ik dacht dat er n.a.v. je opmerking nog (weer) andere titels bij gekomen waren. Gelukkig (nog) niet dus

jp
Staat op Spotify zie ik zojuist.

avatar van Rogyros

Deze twee releases:
Bruce Springsteen - Greatest Hits (2018, Red Translucent, Vinyl) | Discogs

Ik snap sowieso het idee van limited editions helemaal niet. En dus begrijp ik RSD ook niet helemaal.

Ik ben zelf erg blij dat dit album ook op cd verschijnt (ik heb geen interesse in een LP voorraad).
Zoals jp net al aangaf, staat ie ook op Spotify. Erg fijn, dan kan ik hem vast 'voorluisteren'!

Rogyros schreef:

Het idee van Record Store Day is dat je bepaalde muziek gelimiteerd op vinyl uitbrengt, zodat mensen (weer) naar de platenzaak gaan en daar hun geld uitgeven. Als je dat een tijd(je) later alsnog ongelimiteerd uitbrengt, ondergraaf je die RSD voor de onafhankelijke platenzaken en het vertrouwen van je eigen fan, puur voor je eigen portemonnee. Dat ze het alsnog op cd uitgeven en op spotify zetten is natuurlijk prima: geniet ervan!

Is deze nu ook weer op vinyl uitgekomen? Ik kom alleen maar CD en Spotify tegen , ondanks eerdere aankondiging van vinyl
Bij platenzaak konden ze deze ook (nog)niet vinden in de systemen...

avatar van Rogyros
west schreef:

Ik snap je punt, west. Dank voor de uitleg. Eens met je dat je op deze manier het idee van RSD ondermijnt. In hoeverre de artiesten zelf hierin een actieve rol in spelen weet ik niet. Maar het staat inderdaad wel haaks op elkaar.

RSD is enkel voor vinyl toch? Dat vind ik als cd-liefhebber persoonlijk ook weer een minpunt. Maar goed, daar gaat het verder niet om.

Ik koop de cd en op Spotify heb ik net idd al genoten!