Sufjan Stevens and Timo Andres - The Decalogue (2019)

Score

8. VIII (3:01)
  9. IX (2:13)
  10. X (3:42)
avatar van Fathead
Het gaat hier om een samenwerking met de New Yorkse pianist Timo Andres. De twee vrijgegeven nummers (III en IV) suggereren dan ook dat dit een solopianoplaat is. Gezien Sufjans voorliefde voor ietwat neurotische klassieke muziek en het feit dat het balletmuziek is denk ik niet dat ik er nou heel warm voor ga lopen.

avatar van dynamo d
Moet dit dan niet zijn Sufjan Stevens & Timo Andres, zoals ook op de albumhoes staat?

Justin Peck bracht zijn balletvoorstelling The Decalogue naar buiten met muziek van Sufjan Stevens.

Pianist Timo Andres speelt op dit album een klein half uur piano. Puur klassiek. Totaal niet interessant voor Sufjan Stevens liefhebbers: die naam staat leuk op de hoes en fijn dat ie het blijkbaar gecomponeerd heeft.

Het draait hier om het pianospel van Andres en je moet van klassiek houden (en dan ook nog eens solo-piano).

Ik vind het zo slecht nog niet, ik draai immers wel vaker klassieke muziek en ben niet vies van wat pianoklanken. Daarbij duurt het niet lang en gaat het me niet vervelen.

Maar ik kan dit niet als Sufjan Stevens album beoordelen. Als klassiek werkje? Prima te doen hoor.