Amy O - Shell (2019)

9. Loose Cassette (3:15)
  10. Shrinking (2:05)
  11. Later On (3:22)
avatar van Lura
In 2004 startte Amy Oelsner het soloproject Amy O, wat langzamerhand uitgroeide naar een volwaardige band. Naast haar muzikale carrière werkte Amy vijf jaar lang in een jongerencentrum, een baan die ze twee jaar terug verloor. Ze zocht hierna naar een zinvolle invulling van haar bestaan naast de band Amy O. Die vond ze onder andere in de songwriterscursus Girls Rock Bloomington, een zes weken durende cursus gegeven in de Ivy Tech Community College in Bloomington, aan studenten variërend in de leeftijd van ongeveer twintig tot in de zestig. Daarnaast begon ze voor een fanzine te schrijven, maar ook ging het schrijven van liedjes voor Amy O gewoon door. Nog steeds maakt ze laagdrempelige muziek, ergens tussen alternatieve, aanstekelijke indiepop en indierock in. Liefhebbers van haar vorige albums zullen zich zeker geen buil vallen aan Shell.