Tim Burgess - I Believe (2003)

Label: [PIAS]

1. I Believe in the Spirit (4:04)
  2. Held in Straps (2:51)
  3. Only a Boy (3:16)
  4. We All Need Love (3:56)
  5. Oh My Corazon (3:24)
  6. Be My Baby (4:02)
  7. Years Ago (2:10)
  8. Say Yes (3:04)
  9. Love to Spend the Night (4:13)
  10. Po' Boy Soul (0:57)
  11. All I Ever Do (4:44)
tondeman
Ik heb hier veelbelovende dingen over gelezen, kan iemand van jullie twee stemmers misschien zeggen of dit inderdaad de moeite waard is? Is het in het verlengde van zijn band of juist niet?

1,0
Ik heb dit album destijds gehoord. Lachwekkend zou ik haast zeggen. Zoetsappigheid over-the-top. Elke vorm van geloofwaardigheid ontbreekt. Een duidelijk geval van een 1* album.

avatar van pukster
Niet geloven hoor. Dit album is zeker de moeite waard. Verwacht geen Charlatans-sound. Al doet een aantal nummers daar wel aan denken. Meer nog is dit een singer-songwriterplaat die afwisselend is en 'Amerikaans' klinkt (niet vreemd als je bedenkt dat Burgess daar al een tijdje woont). Als solo-uitstapje is dit album geslaagd te noemen. Maar The Charlatans hebben natuurlijk mijn voorkeur. Hun laatste album vind ik trouwens erg ondergewaardeerd.

fastpulseboy
geslaagd?
Dit vind ik net als bubbachups een draak van een plaat. Dit solo uitstapje had ie beter achterwege kunnen laten.

avatar van pukster
Ik blijf er bij dat dit een aardig album is. Een aantal nummers is zelfs erg goed (I Believe In The Spirit, Oh My Corazon). Natuurlijk staan er wat mindere nummers op, maar dat geldt ook voor elke Charlatans-plaat. Ik begrijp de kritiek op dit album daarom niet goed.