Anna of the North - Dream Girl (2019)

Noorwegen
Pop / Electronic
Label: [PIAS]

1. Dream Girl (2:31)
  2. Leaning on Myself (3:17)
  3. Time to Get Over It (2:52)
  4. My Love (3:41)
  5. Lonely Life (3:39)
  6. Interlude (1:12)
  7. Thank Me Later (3:24)
  8. Used to Be (3:48)
  9. What We Do (4:10)
  10. Playing Games (3:23)
  11. When R U Coming Home (3:44)
  12. Reasons (2:53)

met Charlie Skien

13. If U Wanna (3:17)
avatar van Silky & Smooth
Waar Lovers qua zang redelijk vlak bleef haalt Anna of the North hier meer uit haar prachtige, dromerige stem. Niet dat het daardoor perse beter is, maar Dream Girl wel tot een erg fijn en interessant vervolg album.

avatar van Gladius
na enkele luisterbeurten kan ik niet anders dan zeggen dat dit een afknapper van formaat is gebleken. De verwachtingen waren na haar geweldige debuutplaat voor mij misschien te hoog gespannen.
Ze is duidelijk de poppy (& r&b) kant ingeslagen, niet m'n ding. Hier en daar wel een aardig nummertje (When R U Coming Home bv), maar eigenlijk geen enkele die me iets doet. Dat dromerige in haar stem? Tja, die stem blijft goed natuurlijk, al waren het nu net die dromerige, soft-electro melodieën uit de vorige plaat die mij zo aanspraken. Zonde!

erwinz: jij was toch ook best lovend over haar vorige plaat, wat denk je hiervan?

avatar van erwinz
Gladius schreef:

Precies hetzelfde, een flinke tegenvaller. Nietszeggend album helaas