Soundwalk Collective with Patti Smith - Mummer Love (2019)

Folk
Label: Bella Union

1. Aw Abadir (1:15)
  2. La Maison de Rimbaud (10:01)

met Philip Glass

3. Eternity (6:48)

met Philip Glass en Sufi group of Sheikh Ibrahim

4. Song of the Highest Tower (4:38)

met Mulatu Astatke en Sufi group of Sheikh Ibrahim

5. Mummer Love (8:36)
  6. Farewell (8:18)
  7. Bad Blood (7:53)

met Philip Glass en Sufi group of Sheikh Ibrahim

8. Sensation (3:58)

met Mulatu Astatke en Sufi group of Sheikh Ibrahim

beaster1256
Kan mij totaal niet bekoren.....

avatar van E-Clect-Eddy
Bij de vorige samenwerking zaten er al veel Native American invloeden in, en dat is ditmaal nog veel meer. Al heb ik soms de indruk dat ze er ook India / Aziatische invloeden meegenomen hebben.

Het is dus meer Roots / Folk / Wereld wat je aan dit album mag koppelen.

avatar van E-Clect-Eddy
Dat wat ik dacht dat Native American chants waren zijn dus eerder uit het Midden-Oosten / Noord-Afrika. De ritmische chants hebben zo hun eigen charme ondanks dat ik geen woord ervan versta.

Patti Smith lijkt hier vooral (vertaalde?) gedichten voor te dragen. Soms tegen een experimentele Ambient achtergrond waardoor het sterk doet denken aan het werk van Jenny Hval.

Moet zeggen dit bevalt goed, zelfs beter dan de vorige samenwerking tussen Patti en Soundwalk Collective.

Soundwalk Collective with Patti Smith - Farewell (Official Audio) - YouTube

Soundwalk Collective with Patti Smith feat. Philip Glass - La Maison De Rimbaud - YouTube - audio