Nils Frahm - All Encores (2019)

Duitsland
Electronic
Label: Erased Tapes

1. The Roughest Trade (3:40)
  2. Ringing (3:27)
  3. To Thomas (4:19)
  4. The Dane (2:03)
  5. Harmonium in the Well (11:34)
  6. Sweet Little Lie (4:45)
  7. A Walking Embrace (5:29)
  8. Talisman (4:02)
  9. Spells (12:34)
  10. Artificially Intelligent (1:40)
  11. All Armed (11:39)
  12. Amirador (13:58)
avatar van chevy93

avatar van Mjuman
chevy93 schreef:
Ik zou toch zweren dat deze er recentelijk ook al op gezet was.

Herinner me ook dat jij toen er iets over had geschreven

avatar van JoostBo
chevy93 schreef:
Ik zou toch zweren dat deze er recentelijk ook al op gezet was.
Klopt, maar een niet nader te noemen crewlid, dacht dat deze er niet op mocht.

Na een korte discussie werd duidelijk dat deze uitgave er wel op mocht, alleen kon 'het foutje' niet meer worden hersteld. De oorspronkelijke berichten bij dit album zijn dan helaas ook weg...

avatar van JoostBo
Als toetjes bracht Nils Frahm bij zijn laatste album All Melody vorig jaar en dit jaar drie toegiften uit op vinyl. Alle drie de delen hebben qua geluid een eigen insteek en zijn nu gebundeld op deze verzamelaar die alleen verschijnt op cd.

Encores 1 zijn de eerste vijf nummers. Oorspronkelijk verscheen deze EP alleen in VK bij de winkel Rough Trade. Mooie verstilde composities op piano en een treurig slot met een hoofdrol voor de harmonium.

Encores 2 is een stuk elektronischer. Het hoogtepunt is hier het slot Spells.

Encores 3 is meer ritmisch. Dat geldt vooral voor Artificially Intelligent en All Armed. Wat jammer is dat het slot Amirador dan zo saai is. Het duurt dan wel 14 minuten maar de helft van de tijd hoor je alleen stilte. Of is het een waarschuwing voor wat Nils in de toekomst gaat doen?

All Encores bevat composities die niet zo snel passen op zijn laatste album All Melody, maar wel het geluid van dat album verder uitdiept. Daardoor is het een mooie aanvulling.

avatar van FlyLo
Nutteloze releases. Werk het ofwel eerst gewoon af en breng het als album uit, of houd het op de drie EP's

avatar van EttaJamesBrown
Encore! Encore! Een toegift met nuttige, niet eerder gespeelde liedjes is een toegift van niks. Nutteloos moet het zijn. Encore!

avatar van Broem
Dat vergt aardig wat uithoudingsvermogen dit album. Mag de muziek van Nils erg graag en zijn laatste reguliere album All Melody is zeer geliefd hier. Mooi live-optreden gezien waarbij hij dat album integraal speelde. Dit verzamelalbum gaat me toch vervelen. Komt niet los. Begrijp de achterliggende niet zo. Talentvol als ie is mag ie weer gewoon aan de bak van mij. Kom op zeg