Ghostface Killah - Hidden Darts: Special Edition (2007)

Label: Full Clip

7. Odd Couple (4:07)

met Cappadonna

8. Good Times (3:14)

met Raekwon

9. Cheche La Ghost [Remix] (3:14)
  10. Milk Crates (0:52)
  11. Return of Theodore Unit (4:11)

met Wigs en Trife da God

17. No No No (3:11)
  18. Black Cream (2:23)
  19. Drummer (2:48)

met Method Man en Street Life

20. Late Night Arrival (2:18)

met Trife da God en Wigs

21. Paycheck (3:01)

met Trife da God

22. Heard It All Before (4:10)
eazyfan
Hij staat er, is officiele compilatie. Kent iemand dit?

avatar van MJ_DA_MAN
Waarom wordt ie nou dan wel goedgekeurd terwijl al het bewijs werd afgekeurd wat ik had . Maar ja maakt niet uit, het zegt genoeg over de degene die erover gaan.

Marcel²
MJ_DA_MAN schreef:

Leuke opmerking is dat.

avatar van MJ_DA_MAN
Ok, dat laatste neem ik terug.

eazyfan
Als het kan mag deze toevoeging wel overgezet worden als het echt moet, ene Marcel doet zijn werk erg goed vind ik hier

avatar van MJ_DA_MAN
Nee, dat hoeft natuurlijk niet, het ging maar om het principe.

avatar van psychonaatje
eazyfan schreef:
Hij staat er, is officiele compilatie. Kent iemand dit?

Ja, ik heb 'm zelfs. Vorige week donderdag gekocht. Echt een enorm fijne compilatie van allerlei Ghostface-tracks die niet eerder te bewonderen waren op Ghostface-albums, bijvoorbeeld nummers die eigenlijk op The Pretty Toney Album hadden moeten komen (en die te vinden zijn op de Lost Tracks-bootleg van The Pretty Toney Album). Volgens mij staat het Geweldige The Sun daarop (een ode aan de zon met Slick Wick, Raekwon en The RZA, dat kán ook helemaal niet foutgaan). The Watch staat dacht ik op het album van Trife, ook een supernummer. De remix van Cherchez La Ghost (op het tracklist misdrukt als 'Cheche La Ghost') vind ik zelfs iets beter dan het origineel. 9 mm is een remix van 9 Milli Bros. van het Fishscale-album. Wel een MF Doom-beat, maar het orgineel is een stukje beter.
En bij Mama krijgt Ghost het toch weer voor elkaar dat ik geemotioneerd raakt, ook al is het zo overduidelijk op de emotie gespeeld met zo'n R&B-zangeresje (wel een goede, zo heb ik de indruk) erbij. Toch knap: Ghostface blijft toch de MC die het meest soulvol kan rappen in mijn ogen.

Maar de absolute favoriet bij mij is Black Cream, wat ook op The Pretty Toney Album had moeten staan en op de Lost Tracks-bootleg bekend is als 'My Guitar'. Een track van nog geen twee minuten (als je de intro op het nummer niet meetelt), waarbij Ghost rapt over While My Guitar Gently Weeps van de Beatles. Vooral toen 'ie begon te zingen, moest ik schaterlachen. Dat nummer is echt helemaal af.

avatar van Harco
eazyfan schreef:

Marcel doet zijn werk erg goed. Soms zijn albums al een uur nadat je ze hebt toegevoegd, bekeken en geaccepteerd (of niet). Was vroeger wel anders. Bedankt voor het goede werk, Marcel.