Kesha - High Road (2020)

6. Honey (3:21)
  7. Cowboy Blues (4:00)
  8. Resentment (2:52)

met Brian Wilson en Sturgill Simpson

9. Little Bit of Love (2:22)
  10. Birthday Suit (2:56)
  11. Kinky (3:25)

met Ke$ha

12. The Potato Song (Cuz I Want To) (3:33)
  13. BFF (4:11)

met Wrabel

14. Father Daughter Dance (2:37)
  15. Chasing Thunder (3:41)
avatar van Reint
Kesha was in de eerste jaren van haar carrière een opvallende popverschijning: slechte smaak met een knipoog, maar ook met een goede dosis fun, glitter, lgbt, body positivity, allen gebracht met een zelfverzekerdheid die aanstekelijk werkt.

Wat ik van haar verdere loopbaan meekreeg waren een hoop opgeblazen producties en kostuumveranderingen, maar niet per sé leukere muziek. En toen kwam het Dr. Luke-drama, en leek de ooit zo vrolijke party girl slachtoffer van een man die ervoor had gekozen dat hij andermans leven en carrière kapot kon maken.

Uit nieuwsgierigheid toch maar deze comebackplaat eens aangezet. Kesha lijkt hier op twee gedachten te hinken - de party girl met bombastische producties of een meer volwassen en introspectieve country-songstress. Dat laatste is welkom; haar southern roots zijn een kant van Kesha die ik niet kende, en een mens kan ook niet eeuwig party bangers blijven maken zonder een existentiële crisis te krijgen.

Wanneer ze hier een midden in vindt krijgen we originele popmuziek die alleen Kesha had kunnen maken: Birthday Suit, Kinky en Honey. Andere sterke songs zijn de meer traditionele ballads Cowboy Blues, Father Daughter Dance, Shadow en Resentment en bangers Raising Hell, High Road, My Own Dance en Honey.

Geen échte uitschieters, los van Birthday Suit en Kinky. De rest lijdt voor mij toch te veel onder Kesha's persoonlijkheid en de wel erg aanwezige productie.

Special mention for hoempapa The Potato Song (Cuz I Want To).