Boz Scaggs - Hits! (1980)

Label: Columbia

1. Lowdown (4:27)
  2. You Make It So Hard (To Say No) (3:32)
  3. Miss Sun (5:33)
  4. Lido Shuffle (3:41)
  5. We're All Alone (4:11)
  6. Breakdown Dead Ahead (4:01)
  7. Look What You've Done to Me (5:17)
  8. Jojo (4:06)
  9. Dinah Flo (3:03)
  10. You Can Have Me Anytime (4:56)
avatar van Dibbel
Ik heb hier een Japanse versie van die ook 10 nummers heeft, maar wel een paar andere.

avatar van gaucho
Ik heb hier een vroege Japanse CD-versie van (wat heet!, uit 1982 volgens Discogs, ik had geen idee dat sommige CD's al in dat jaar werden uitgegeven) en die heeft eveneens die tracklist. Wel leuk dat ze met Slow dancer (in de plaats van het uit dezelfde tijd daterende You make it so hard) nog een beetje teruggrijpen naar de periode voordat Boz met Silk Degrees een megaster werd. En dus met Hard times in plaats van het nog oudere Dinah Flo.

En om het nog wat ingewikkelder te maken, heb ik hier ook nog een Australische LP van, die ook weer twee andere nummers heeft. Ditmaal inclusief What can I say, dat zeker in Europa toch wel zijn grootste hit is geworden.

Er is in de loop der jaren dus nogal gerommeld met de tracklist van deze verzamelaar. Die kreeg in 2006 nog een expanded edition met 15 tracks, waar ze al die nummers van de verschillende releases bij elkaar geveegd lijken te hebben, zij het in een andere volgorde. En met Heart of mine staat daar zelfs een nummer uit 1988 op!
Die uitgave staat zelfs apart op deze site; ik vraag me af of dat wel zou moeten. Tja, hij heeft een andere hoes, maar wel dezelfde titel, en de trackvolgorde is dus ook totaal anders, dus vooruit maar...