Bombay Bicycle Club - Everything Else Has Gone Wrong (2020)

Label: Mmm...

1. Get Up (2:33)
  2. Is It Real (3:05)
  3. Everything Else Has Gone Wrong (4:09)
  4. I Can Hardly Speak (3:59)
  5. Good Day (3:52)
  6. Eat, Sleep, Wake (Nothing but You) (3:39)
  7. I Worry Bout You (3:40)
  8. People People (3:27)

met Liz Lawrence

9. Do You Feel Loved? (4:22)
  10. Let You Go (4:48)
  11. Racing Stripes (4:06)
JVT
Eerste plaat waar ik naar uit kijk in 2020! Heel fijn dat deze band terug is. Eerste 2 singles zijn alvast niet verkeerd, hoewel vrij weinig gitaar te horen, dat mag nog wel iets meer.

avatar van VladTheImpaler
Ik ben echt heel blij dat deze band weer terug is. De beide nieuwe nummers bewijzen dat gelijk ook weer. Vooral Everything Else Has Gone Wrong is weer een prachtig indie pareltje zoals BBC ze kan maken.

Trouwens voor de liefhebbers, 19 maart 2020 staan ze weer in De Melkweg.

avatar van Johnny Marr
Eat, Sleep, Wake (Nothing But You) is een topnummer.

#ZININ!!

avatar van Johnny Marr

Ietsje minder dan de andere twee nummers, maar alweer heel behoorlijk.

avatar van VladTheImpaler
Johnny Marr schreef:

Ietsje minder dan de andere twee nummers, maar alweer heel behoorlijk.

Als afsluiter zou het juist wel mooi kunnen passen.

JVT
Heel fijn! Mss zelfs de beste van de 4 al uitgebrachte nummers, en die waren ook al erg goed. Meteen een eerste topplaat voor dit nieuwe jaar denk ik!

avatar van coldwarkids
I Can Hardly Speak is eindelijk een waardige opvolger van Eat, Sleep, Wake. Geweldig nummer!

avatar van steve harris
Eindelijk weer een album van bbc, klinkt al weer veelbelovend, erg fijne muziek

avatar van Lambchop
Mooie hoes

JVT
Heerlijke plaat! De singles waren al erg goed, de overige nummers zijn dat ook. Let you Go springt er al meteen uit.

avatar van Zwaagje
Ik ken de band niet en geef het een kans.

Geslaagde plaat!

avatar van Gretz
In 2014 kwam So Long, See You Tomorrow ook al vroeg in het jaar uit en bleef het mijn plaat van het jaar. Ik ben benieuwd hoe het Everything Else Has Gone Wrong zal vergaan. De eerste volledige luisterbeurt stemt alvast positief!

avatar van shariramaut
Een plaatje om gelukkig van te worden, vind ik persoonlijk! Ik was al vrij verslaafd aan enkele singles, dus de plaat zal zeker nog veel gedraaid worden hier!

avatar van blur8
Ze hebben er vast geen contact over gehad. De identieke releasedatum van hun 2020 albums.
Bombay Bicycle Club & Courteeners . De een uit London de ander Manchester. Beide hun 5de album in 15 jaar, met speeltijd van 40 minuten. 2 bands die al jaren een vergelijkbare Britse rocksound met popinvloeden spelen en beiden onder de radar van een groot publiek op het vaste land, maar in het thuis-island veel groter.
Luisterend naar de 2 albums blijken ze ook een gelijkwaardige luisterbeleving te hebben.
Pretig in gehoor liggend, voldoende indie om het spannend te houden. goed gezongen. Gitaargedreven, Lekker dichtgesmeerd met Synths. 2 goedgekeurde albums zo aan het begin van 2020.

Courteeners - More. Again. Forever (2020)

avatar van ArthurDZ
Jaaaa dit is leuk! BBC heb ik altijd een fijne band gevonden, was zo’n beetje de eerste band waarvan ik van bij het debuut ‘mee’ was (ik was toen net mijn gênante ‘muziek van na 1999 is sowieso kut’-periode ontgroeid) en heb elke nieuwe plaat vaak gedraaid rond hun releases, op Flaws na vreemd genoeg.

Ik moet toegeven dat ze een aantal jaar helemaal van mijn radar waren verdwenen (die creatieve pauzes ook hé!), maar met de aankondiging van deze Everything Else Has Gone Wrong raakte ik toch weer enthousiast, mede omdat de eerste single Eat Sleep Wake me zo meeviel. Ik heb toen ook al hun eerdere platen nog eens gedraaid (vreemd genoeg opnieuw met uitzondering van Flaws, hoewel ik dat toen helemaal geen slechte plaat vond. Misschien komt het er binnenkort nog eens van) en ja hoor, die zijn nog steeds even fijn als toen.

En gelukkig staat ook dit plaatje als vanouds vol met lekkere refreinen, p(l)akkende melodieën en energieke hooks. “Yes I’ve found my second wind” scandeert zanger Jack Steadman aan het einde van het titelnummer. Het is eraan te horen. Welkom terug, jongens!

avatar van coldwarkids
Natuurlijk niet zo goed als het vorig album! We hadden meer gehoopt denk ik. Zeker na een stop van vijf jaar! Het kan er mee door. Mooi

avatar van overmars89
"I Can Hardly Speak" best een fijn nummer, maar lijkt wel erg veel op MGMT. Niemand verder opgevallen?

Voor de rest een band die graag binnen de lijntjes kleurt. Wel wat aardige melodielijntjes gehoord, maar niks dat echt blijft hangen.