Bombay Bicycle Club - Everything Else Has Gone Wrong (2020)

Label: Mmm...

1. Get Up (2:33)
  2. Is It Real (3:05)
  3. Everything Else Has Gone Wrong (4:09)
  4. I Can Hardly Speak (3:59)
  5. Good Day (3:52)
  6. Eat, Sleep, Wake (Nothing but You) (3:39)
  7. I Worry Bout You (3:40)
  8. People People (3:27)

met Liz Lawrence

9. Do You Feel Loved? (4:22)
  10. Let You Go (4:48)
  11. Racing Stripes (4:06)
avatar van Woutout
sj0n88 schreef:

Ik vind de gelijkenissen trouwens ronduit hinderlijk. Het nummer wordt met de gejatte zanglijn gewoon een slap aftreksel van een hit van weleer.

Heel herkenbaar dit. Zeker bij deze band heb ik het idee dat ze het niveau van hun debuut never nooit meer gaan overtreffen, alhoewel ze best nog wel leuke dingen hebben uitgebracht naderhand.

Ik vind deze plaat te braaf en te gepolijst geworden. Best wat aardige nummers, maar ik mis echt de pit die ze op nummers als 'Magnet' en 'Evening / Morning' wel hadden.

avatar van Cor
Cor
Dit is precies hoe ik over BBC denk momenteel. Op albums na Blues nog wel regelmatig een aardig nummer en het is natuurlijk een bovengemiddeld goede band, maar het vuur en de directheid van het debuut is niet meer zo sterk aanwezig. [/quote]
Amen! Aangenaam, maar niet (meer) verrassend. Niks-mis-mee plaat, maar ook niet meer

avatar van RadioMad
Heerlijk album.
Ik was BBC eigenlijk een tijdje uit het oog/oor verloren sinds hun tweede album, maar mede dankzij een reeks te gekke voorafgaande singles heb ik Everything Else Has Gone Wrong eigenlijk blind gekocht en geen spijt van. De hele week al op repeat staan. Nu érg veel zin gekregen om ze weer eens te zien op Down the Rabbit Hole dit jaar.

avatar van AOVV
Maar dan degelijk, dit comeback-album van Bombay Bicycle Club. De Britten staan hier garant voor een dikke 40 minuten goeie muziek, en lijken in hetzelfde straatje als Vampire Weekend te wonen, maar dan wat verder van de dorpskern verwijderd.

De sterkhouders van dit album zijn voor mij de titelsong, waarvan het refrein met erg aan het allerbeste van Kaiser Chiefs doet denken, het rustige I Can Hardly Speak en Eat, Sleep, Wake (Nothing But You), met die heerlijk melancholische gitaarlick en dito refreintje. Er staan ook wel wat mindere broeders op, en dan valt het mij op dat de band wat loom en ongeïnspireerd begint te klinken. People, People vind ik bijvoorbeeld niet zo'n geslaagd duet.

Wel geslaagd is de bijdrage van Nate Walcott op enkele nummers. Walcott is bekend als bandlid van Bright Eyes, is ook filmcomponist en multi-instrumentalist, en in die laatste hoedanigheid wordt hij vaak door diverse bands opgetrommeld; zo heeft hij al het podium en de studio gedeeld met o.a. U2, Red Hot Chili Peppers en First Aid Kit.

Tot slot moet ik nog vermelden dat ook het funky, levendige Do You Feel Loved en het grappige Good Day - al zet de tekst je stiekem ook wel aan het denken - meer dan fijne songs zijn.

3,5 sterren

avatar van Nevele
Een aantal nummers dat er met kop en schouder bovenuitsteekt maakt het duidelijk dat het geen top album is, maar een aantal goede ideeen en een hoop opvulling. Jammer.

avatar van Wickerman
Ik kende de band niet, maar nadat een collega erover vertelde heb ik het geluisterd en de plaat staat geregeld op repeat. Leuk, niet hoog daverend, maar leuk!