Loïc Nottet - Candy (2019)

België
Label: Sony

1. Candy House (1:45)
  2. Candy Maker (2:07)
  3. Witch Possession (1:22)
  4. Candy Land (4:38)
  5. Candy (3:42)
avatar van esteban
Dat Loïc Nottet wat met Halloween heeft, bleek in 2017 reeds met de single Doctor. Nu maakte hij zowaar een hele Halloween-musical van 21 minuten, met 5 songs. Bijzonder goed ontvangen ook, waarbij de pers het heeft over "Broadway-waardig". Michael Jackson zou hier ongetwijfeld van smullen. Verrassend goed. Op alle mogelijke vlakken. Ook de enkel instrumentale stukken kan ik smaken. En eigenlijk vond ik de 4 niet-single songs sterker dan de 'Candy' single op zich.

Bekijk de musical (kortfilm) hier:

Loïc Nottet - CANDY - YouTube

Verder blijf ik het straf vinden hoe ze Nottet op de Vlaamse radiozenders straal blijven negeren. In Wallonië is hij al enige tijd één van de allergrootste sterren uit de muziekwereld, die ook Frankrijk aan 't veroveren is. Maar de Vlamingen draaien hem niet.

avatar van edje1969
Frappant dat hij in Vlaanderen en hier in NL niet gedraaid wordt. In Frankrijk lopen ze met hem weg. Aan Candy moet ik nog even wennen. Maar dat had ik met 29 ook en dat waardeerde ik pas laat.

avatar van esteban
Inderdaad, as I said, hij wint dan de "MTV European Awards" voor beste Belgische act (Bazart, Coely en Oscar & The Wolf waren ook genomineerd), maar in de noordelijke helft van het land draaien ze hem niet. "29", wat niet moet onderdoen voor het werk van gelijkaardige werk van wereldartiesten, heb ik zelfs nooit op de Vlaamsche radio gehoord.

avatar van esteban
Nottet gaat deze week een gloednieuwe Halloween-special lossen. Best benieuwd.