Susanne Sundfør - Music for People in Trouble: Live from the Barbican (2019)

Noorwegen
Label: Bella Union

1. Music for People in Trouble (1:44)
  2. Mantra (4:24)
  3. Reincarnation (7:55)
  4. Good Luck Bad Luck (6:17)
  5. The Sound of War (9:09)
  6. Bedtime Story (6:40)
  7. Undercover (9:54)
  8. No One Believes in Love (6:10)
  9. The Golden Age (5:43)
  10. Mountaineers (5:53)
Mssr Renard
Ik ben hier erg benieuwd naar. Ik word links en rechts al geteased (youtube, spotify).

Alleen zoals hij nu hier gepresenteerd wordt lijkt het om de studioplaat te gaan (zie spotifylink en eigenlijk dus ook de albumtitel). Heb deze dan ook aangepast inclusief albumtitel.

Edit: aangepast.

Jemig.

Dat ik dit vroeger leuk vond. Wat een zware, depressieve plaat. Ik kan er echt niks meer mee. De stem is wel mooi. Maar de songs en de sfeer zijn zo zwaar en duister.

De sound is goed, en de arrangementen ook. Dus ik kan me voorstellen dat de fans het fijn vinden. Maar ik donder in slaap en krijg er direct nachtmerries van. Waarom moet muziek tegenwoordig zo zwaar en onheilspellend zijn?

avatar van dix
dix
Mssr Renard schreef:
Waarom moet muziek tegenwoordig zo zwaar en onheilspellend zijn?

Dat moet niet, maar het past wel.
The Sound Of War, zeg maar

dix schreef:

Dat moet niet, maar het past wel.
The Sound Of War, zeg maar

Ik kom toch tegenwoordig weinig nieuwe muzikanten tegen die het over een wat luchtigere boeg gooien, zelfs de folk is zwaar geworden.

Maar soit. Ik ben naar andere muziek gaan luisteren en vind Sundfor niet meer leuk.

avatar van -SprayIt-
4,5* voor het originele album, deze uitvoering voor nu 4*, maar kan me voorstellen dat dit nog stijgt. Prachtige liedjes, één van mijn favoriete albums van de afgelopen jaren, was dan ook zeer blij met deze uitgave.

avatar van Jasper'sLament
Fantastische live uitvoering van het album. Vocaal ijzersterk en bij vlagen intenser en rijker dan de studio versies. Minpuntje is dat er een aantal momenten instrumentaal gefriemel tussen zit wat niet veel toevoegt aan de luister ervaring (2e helft Undercover bijvoorbeeld).
Verder prima liveplaat.
Hoogtepunten: 'The sound of war' en 'Mountaineers'.

avatar van robvw192
Leuk voor als je erbij bent geweest. En inderdaad soms wat sterker dan de studio versie. Maar die viel al zo tegen. Fraaie hoes.