The Orielles - Disco Volador (2020)

Label: Heavenly

1. Come Down on Jupiter (5:11)
  2. Rapid I (4:00)
  3. Memoirs of Miso (5:25)
  4. Bobbi's Second World (3:22)
  5. Whilst the Flowers Look (5:47)
  6. The Square Eyed Pack (4:03)
  7. 7th Dynamic Goo (3:54)
  8. A Material Mistake (3:26)
  9. Euro Borealis (3:38)
  10. Space Samba (Disco Volador Theme) (5:00)
avatar van Zwammer
Ben benieuwd, ik ga hem vanmiddag draaien. Track 4 en zeker track 10 heb ik veelvuldig beluisterd de afgelopen maanden. Goede popnummers. De liedjes doen me erg denken aan een combo van Tops en Goldfrapp met een vleugje Ewan Pearson. Track 9 lijkt op papier een track die het goed gaat doen op de fuifen van Forum voor Democratie.

avatar van oftewel
Leuk bandje. Hun vorige plaat was al een verrassing tussen de indie bandjes die zich bedienen van jengelgitaartje in combinatie met een leuke dame die zingt. Maar deze plaat laat horen dat de Orielles daar een geheel eigen weg in kiezen. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dit waardeert, de disco deuntjes zijn wellicht wat lastig te verteren, maar juist dit is hun kracht. Het zijn namelijk wel heel erg geslaagde deuntjes met dito arrangementen. Indie pop meets disco, daar is helemaal niets mis mee. Ik kan het waarderen, dit is gewoon een ontzettend fijn plaatje.