Sammath - Across the Rhine Is Only Death (2019)

Label: Hammerheart

1. Savagery (4:18)
  2. All Lay Dead in the Slit Trenches of Calcar (5:51)
  3. Battletorn (4:23)
  4. Ferocious Mortar Fire (5:26)
  5. Totenhügel (6:38)
  6. Blood Ridden Fields (2:01)
  7. Bitter Fighting Amongst the Dead (3:56)
  8. Across the Rhine Is Only Death (6:52)
avatar van Edwynn
Ik beken dat Sammath niet altijd mijn trommelvliezen op een voor mij aangename wijze wist te boeien. Nu zit ik ineens met Across The Rhine Is Only Death opgescheept en verrek, da's een plaatje gebleken waar ik best wat plezier aan beleef.

Sammath is in de kern een blackmetalband van het nietsontziende soort. En dat is op Across The Rhine Is Only Death niet anders. Een spervuur van sonisch oorlogsgeweld met nul komma nul ruinte voor enige nuance. De aparte, blikkerige productie draagt al dan niet bedoeld bij aan de sfeerzetting van oorlog, dood en verderf.

Het klinkt allemaal een beetje als Marduk waarbij enkele thrashy elementen af en toe aan Absu en de oude Kreator doet denken.