Pink Fairies - Never Never Land (1971)

Label: Polydor

1. Do It (4:15)
  2. Heavenly Man (3:41)
  3. Say You Love Me (3:48)
  4. War Girl (4:34)
  5. Never Never Land (6:55)
  6. Track One, Side Two (4:41)
  7. Thor (0:58)
  8. Teenage Rebel (5:20)
  9. Uncle Harry's Last Freakout (10:51)
  10. The Dream Is Just Beginning (1:18)
  11. The Snake * (3:58)
  12. Do It [Single Edit] * (3:04)
  13. War Girl [Alternate Extended Mix] * (4:34)
  14. Uncle Harry's Last Freakout [First Version] * (12:24)
Zephyr
Mmm, aan het aantal stemmen te zien, is dit niet echt bekend hier op MuMe.

En dat is jammer, want dit is echt wel heel gave muziek, voor mensen die houden van (jaren 70) hardrock en spacerock, met wat psychedelische elementen er door heen geroerd.

Zo gauw plak ik er maar de term Spacehardrock op. Met een beetje goede wil zitten er zelfs wel wat raaklakken met (bijvoorbeeld) Hawkwind in.

Heerlijk spacey, fuzzy gitaargeluid. Freakey zou je het ook mogen of kunnen noemen. Maar het is niet alleen maar knetterhard geweld wat de gitarist op ons loslaat. Er zitten ook meer dan genoeg rustige stukken op dit album.

Een speciale vermelding trouwens ook voor het (n.m.m.) erg sterke drumwerk.

De tracks 1, 2, 5, 8 en 9 zouden eigenlijk eens gehoord moeten worden door een ieder die zich liefhebber van (Classic) Hardrock noemt.

Mooie en toepasselijke titel ook van track 9, want daarin wordt er heerlijk loos gegaan door de heren van Pink Fairies.

Voorlopig een welverdiende ****, en het zou me niets verbazen als er in de nabije toekomst nog eens een verhoging uitrolt.