Joris Voorn - Four (2019)

Alternatieve titel: \\\\

Dance / Electronic
Label: Spectrum

1. Never (4:13)
  2. District Seven [Broken Mix] (5:09)
  3. Ryo (6:29)
  4. Life (3:21)
  5. Polydub (4:58)
  6. Antigone (7:14)
  7. Mano (4:12)
  8. This City (4:53)

met Lazarusman

9. Dark (5:12)
  10. Too Little Too Late (5:48)

met Underworld

met Michiel Borstlap

14. Shallows (4:30)
avatar van Mausie
Mausie (crew)
In het verleden heeft Joris Voorn sterke tracks gemaakt en ook achter de draaitafels staat hij zijn mannetje, maar dit klinkt toch enigszins uitgeblust. Net de singles geluisterd, maar vind het erg tam en middle of the road klinken. Je kunt het prima op de achtergrond aanzetten, dat zeker. Maar ik verwacht meer van Joris Voorn.

Poa
Op zijn vorige album had ik er nog niet zo’n last van, maar dit begint inderdaad veel te gemiddeld en zoetsappig te worden. Als ik daarna een ouder album weer opzet voelt dat toch wel erg jammer.

avatar van Kos
Kos
Liftmuziek anno 2019.

Poa
Shallows zou ik dan wel weer graag in een lift willen horen.

avatar van andnino
Qua sound ligt Four niet zo heel ver af van Nobody Knows. Maar waar die plaat me op vele niveaus raakte, komt deze eigenlijk amper uit de achtergrond naar voren. Zijn het de vocalen (die hier grotendeels ontbreken)? Is het de melancholie, die hier veel minder aanwezig is? Of ontbrakt het simpelweg aan inspiratie? Het verschil tussen een goed en een matig album in dit genre is een fijne lijn, en Four komt voor mij echt uit in de tweede categorie. Nu nog mijn eigen twijfel, die tussen 3 of 3,5 sterren... (ter vergelijking: Nobody Knows staat voor mij op 4,5).

avatar van engelse
Een jaar later verschenen de Remixes… die klinken stukken beter!