Dave East - Survival (2019)

Label: Def Jam

1. They Wanna Kill You (2:34)

met DJ Premier

2. Penthouse (3:39)

met J. Black

3. Godfather 4 (4:11)

met Nas

4. Need a Sign (6:23)

met Teyana Taylor

5. On My Way 2 School (3:33)
  6. Seventeen (3:06)
  7. Mama I Made It (4:37)
  8. OG (3:41)

met Rick Ross en The-Dream

9. What’s Going On (3:07)

met Fabolous

met Max B

16. Me & Mines (4:05)
  17. Daddy Knows (3:21)

met Ashley Leone

18. What You Mad At (4:55)

met The Madd Rapper

19. On Sight (2:42)

met Ty Dolla $ign

20. The Marathon Continues (Nipsey Hussle Tribute) (3:45)
avatar van Silky & Smooth
Bijzondere lijst met gasten: J. Black, The Madd Rapper worden weer eens van stal gehaald

avatar van NL_RAPPIN
Dit is toch wel het album waarvan ik verwacht dat het AOTY voor mij wordt. Echter krijgt dit nog niet de reviews die ik had verwacht/op had gehoopt. Maar goed, ik ken Godfather 4 (feat. Nas)(wat komt Nas hier toch heerlijk btw ), Alone (feat. Jacquees) en Everyday (feat, Gunna). Ik hoop van de week wat tijd te hebben om dit op te zetten en in z'n volledigheid te kunnen luisteren.

avatar van Silky & Smooth
Nou, ik vind hier weinig aan. Plastic producties, tenenkrommende R&B-refreintjes en daarbovenop heb ik nooit begrepen wat Nas in Dave East ziet. Het is gewoon een matige rapper. Het album is verder ook niet ongelooflijk slecht, op enkele refreintjes en producties na, maar daar is alles mee gezegd. Het voelt een beetje achterhaald, een bepaald type hip-hop dat tien jaar geleden enigszins populair was. Bij Nipsey's album had ik hetzelfde gevoel en er zijn nog een paar (NY) rappers waarbij ik dit heb.