Beck - The Paisley Park Sessions EP (2019)

Label: Fonograf

1. Where It's At [Paisley Park Sessions] (4:20)
  2. Up All Night [Paisley Park Sessions] (3:04)
  3. The Paisley Experience (5:24)
avatar van Poles Apart
De eerste artiest die na Prince's dood muziek heeft opgenomen in diens Paisley Park Studios.

"The Paisley Experience" schijnt een medley van Prince nummers te zijn.

avatar van Minneapolis
Bijzonder wel, na dat Kanye West momentje in 2017, toen Prince hem de Grammy voor album of the year uitreikte. Ik ben altijd wel benieuwd geweest wat Prince er zelf vond, en van de artiest Beck, maar volgens mij was hij überhaupt niet zo'n luisteraar.

Poles Apart schreef:
"The Paisley Experience" schijnt een medley van Prince nummers te zijn.

Maak daar maar is van... ‘Raspberry Beret’, ‘When Doves Cry’, ‘Kiss’ en ‘1999’.

Dit hoor ik heel wat liever dan zijn laatste album. Dat Beck een Prince-fan is is niet onbekend. Dat het voor hem iets magisch moet zijn geweest om deze EP in de studio van Prince op te nemen zal vast een feit zijn.

Funky Beck is prettiger dan de plastic nummers die hij over ons heenstrooit op zijn laatste album Hyperspace.

De geest van Prince waart rond op deze EP en krijgt een eerbetoon in het ruim vijf minuten durende nummer The Paisley Experience.

Had van mij best een volwaardig album mogen worden.