Behemoth - The Apostasy (2007)

Polen
Label: Regain

1. Rome 64 C.E. (1:25)
  2. Slaying the Prophets Ov Isa (3:23)
  3. Prometherion (3:03)
  4. At the Left Hand Ov God (4:58)
  5. Kriegsphilosophie (4:23)
  6. Be Without Fear (3:17)
  7. Arcana Hereticae (2:58)
  8. Libertheme (4:53)
  9. Inner Sanctum (5:01)

met Warrel Dane

10. Pazuzu (2:37)
  11. Christgrinding Avenue (3:51)
BlueBerry
Zeeeeeeeeer benieuwd naar dit album van deze briljante band....
:D

avatar van SIC
SIC
Wel een zeer episch prachitg album in mijn ogen ... De fantastische drums van Inferno, de gitaren, de zang alles is compleet, na enkele luisterbeurten vind ik hem zelf beter dan demigod. Dusja goed album een 4*5

Heb deze cd nog niet zo lang,maar nu is me al duidelijk dat ook deze plaat weer een toppertje is netzoals voorganger Demigod. Ik heb zelfs het idee dat de zang van Nergal ietsje beter is dan op vorig album en het drumwerk van Inferno spreekt wederom boekdelen!!!

Necr0ph0biC
Ik vind het wel beter dat Nergal zn stem weer wat natuurlijker heeft gemaakt, komt live ook beter uit de verf denk ik zomaar.

avatar van bennerd
Ik heb eens een live-versie van het geniale nummer "Slaves Shall Serve" gehoord, en de vocalen vielen echt tegen

Necr0ph0biC
Daarom juist, de stem op Demigod is live gewoon niet te doen. Dus ik ben wel blij dat hij zijn stem heeft aangepast op dit album, want live was het zeker goed.

avatar van andnino
Door de afwisseling wat beter verteerbaar dan het gemiddelde death metal album... het meeste binnen dat genre trek ik namelijk niet zo... dus dit soort albums zijn welkom! dit is dan ook meteen een van topniveau!

verdorie dit album is toch wel goed. Ik kan de zanger zijn stem ook wel heel erg goed smaken. Ik ga hem eerst nog een paar keer beluisteren voordat ik een stem uitbreng.

Een dikke 4.5*. Dit is een van de hardere groepen die ik staan heb , maar het luistert wel allemaal lekker weg.

At the left hand ov god is écht wel een geniaal nummer!

avatar van Devoo
Voor mij het beste album van Behemoth, en het beste Extreme Metal album dat ik ook gehoord heb. 4.5!

avatar van andnino
Nu je het zegt kan ik me eigenlijk ook geen betere bedenken Hangt er maar net van af wat je tot extreem rekent, maar anders is dit zeker een kanshebber! het is zó verschrikkelijk goed gewoon

inderdaad, super brutaal, hard.. maar toch erg goed gespeeld, ik vind dat er toch heel veel "melodieën inzitten". Dit is diepgaander, niet gewoon zo hard en extreem mogelijk op die drums slaan als mogelijk..

avatar van andnino
Het is inderdaad vrij apart.
Waar ik als ik me moe voel, een hoop (semi-)extreme bands niet aan kan horen, kan ik met gemak een Demigod of Apostasy afluisteren. Het is op de een of andere manier toch vrij rustgevend al klinkt dat raar.

inderdaad. al vinden mijn ouders het niet zo rustgevend als ik mijn boxen hier open zet

avatar van Devoo
Daar kan ik mij ook in vinden, ik kan gerust in slaap vallen met deze muziek op.

avatar van dirkje25
Zelfde kwalitieit als het vorige album, kortom een *4

avatar van aslan
aslan (crew)
behemoth blaast momenteel de hele straat weg... ondanks de kou staan de buren op straat naar de oorzaak van hun onrecht te kijken: het huis van waaruit THE APOSTASY weerklinkt ! ! !

avatar van bennerd
Devoo schreef:

Ik val er zelfs wat van in slaap. Veel minder dan het magistrale Demigod. Waar die plaat echt knalde vanwege zijn prachtige productie, klinkt deze hier veel minder, vanwege de mattere productie. Geef mij Nergal zijn vocalen maar lekker schel en inhumaan, en laat die handel maar goed beuken. Hier mis ik een echte uitschieter.

Zeker niet slecht, maar wel veel minder dan zijn voorganger.

avatar van Devoo
Ik vind dit juist de beste plaat van Behemoth. Maar dat komt dan waarschijnlijk ook omdat ik meer voor Death ben, en eigelijk niet zo'n grote fan ben van Black Metal. En aangezien deze hier het meeste naar Death Metal gaat, en de oudere platen nog veel meer Black Metal invloeden hebben, is dat waarschijnlijk de reden.

avatar van vork666
Deze luister ik echt te weinig. 4.5*

avatar van Bierman
een geniaal album. Zeker een van de beste van Behemoth, misschien wel de beste. nummers als At The Left Hand Ov God en Inner Sanctum bezorgen me een orgasme in mijn oor.

leander?
Ik hoor het hier niet zo. Evangelion is geweldig, maar dit is een beetje een overdaad aan blastbeats. waardoor er nauwelijks ruimt overblijft voor ritmiek, dynamiek, etc.

Maar kom, slecht is het nu ook weer niet te noemen. 3 -> 3.5

avatar van vork666
Mijn 4.5* was misschien ook iets te enthousiast, nummers als Prometherion en Kriegsphilosophie konden inderdaad wel wat minder qua blastbeats. Daarentegen is vooral Inner Sanctum wel een geslaagd nummer.

avatar van jasper1991
Net als Demigod steengoede deathmetal met duistere omranding. Keihard beukwerk gaat samen met interessante melodieën en oriëntaal inslagen. Ze maken zich boos om allerlei godsdienst-gerelateerde zaken en dat komt de sfeer van het album ten goede.

avatar van DargorDT
Hou je van extreme metal, dan kun je niet om dit album heen. Sowieso is Behemoth een van de betere bands in het genre, omdat ze melodie en kracht perfect kunnen samensmeden tot liedjes met een kop en een staart. Het hakt er hier stevig in, maar ik vind dit heerlijk.

avatar van Kondoro0614
Het heeft veel weg van het album hiervoor. Ik merk weinig verandering in de stijl, snelheid en hardheid en Behemoth blijft op een vertrouwd pad. Het kan zorgen dat het misschien ietwat eentonig kan gaan klinken, al is het allemaal wel weer knetterhard. Maar daar blijft het allemaal wel bij. Ik vond het album verder niet meer speciaal klinken, en dat heb ik nooit gevonden. Het is lekker op zijn behemoth's, algemeen keihard en kwalitatief erg strak.

Voorlopige tussenstand:
01. Demigod
02. Zos Kia Cultus
03. The Apostasy
04. Grom
05. Satanica
06. Pandemonic Incantations
07. Thelema 6
08. Sventevith (Storming Near the Baltic)

avatar van Lau1986
Dit is een vermakelijk album. Vooral het begin is ijzersterk. Slaying the Prophets Ov Isa is denk ik één van Behemoths beste nummers. Richting het eind van de plaat wordt het wat minder. Niet dat het slecht is, integendeel. Behemoth haalt eigenlijk constant een hoog niveau. maar het is ook wel heel herkenbaar. Alleen het nummer met Warrel Dane hadden ze wel eruit mogen laten, dat is wat saai. Vermakelijk vooral.