JFDR - New Dreams (2020)

IJsland
Electronic
Label: White Sun

1. Care for You (3:49)
  2. Taking a Part of Me (3:25)
  3. Think Too Fast (4:58)
  4. My Work (4:45)
  5. Gravity (2:48)
  6. Juno (4:13)
  7. Dive In (4:28)
  8. Falls (No Wonder) (3:05)
  9. Shimmer (3:21)
  10. I Wish I'd See the Way You See Me (1:46)
  11. Drifter (3:34)
avatar van ohmusica
Een aantrekkelijk album van de IJslandse performer JFDR (Jófríður Ákadóttir). Waar dit precies in zit valt moeilijk te verklaren oftewel het geheimzinnige maakt juist interessant. Het album ontvouwt zich dus maar langzaam, vaker beluisteren is echt een must. Net als bij Björk hetzij minder expliciet is er veel mystiek en ruimte voor experiment met onverwachte klanken in de zang en instrumentatie. Maar er staan ook betrekkelijk eenvoudige nummers tussen die wat meer to the point zijn, bijv. het mooie Shimmer. Erg mooi is ook Dive In. Als je er eenmaal voor gaat, heeft het allemaal wel wat in verpozing en troost in deze shocking tijden