Thomas Dybdahl - Fever (2020)

Noorwegen
Pop / Folk
Label: V2

1. 45 (3:03)
  2. Fever (3:10)
  3. On My Way to California (3:44)
  4. Then There Was You (3:12)
  5. Intermission (2:22)
  6. Call Me by Your Name (3:14)
  7. Dance the Pain Away (2:55)
  8. Patience (3:09)
  9. The Last Song (3:48)
En Dybdahl stoomt lekker door; deze keer met een vrij kort album van nog geen half uur. Er moest een fris nieuw geluid komen in de vorm van Fever met hulp van hiphopproducer Håvard Rosenberg.

Dat geluid is een beetje funky soul met een licht psychedelisch randje. Michael Kiwanuka doet er momenteel goede zaken mee, dus wie weet deze sympathieke Noor ook.

Het klinkt losjes en voelt aan als een album waar hij gewoon zin in had, misschien daarom ook de bescheiden lengte ervan. Dit is wat hij nu gewoon wilde doen en wij mogen meegenieten.

Origineel? Niet echt, maar hij doet het niet verkeerd eerlijk gezegd en dat half uur is prima zo.

avatar van Lambchop
Het is ok, niets bijzonders

avatar van harencoor
Thomas zoekt het dit keer in een wat ander, meer ontspannend geluid en dat past hem goed.

avatar van muziekobsessie
nou eigenlijk vind ik dit echt tegenvallen en net een concertkaartje gekocht met metropool orkest erbij hopelijk niet veel nummers van dit album.

avatar van AOVV
Luchtig plaatje met een funky vibe, niets mis mee. De songs zijn makkelijk te behappen (al irriteert het me soms licht dat Dybdahl, geholpen door de productie van het album, al te hip wil klinken), en een klein halfuur is niets te lang. Zeker geen hoogvlieger, gewoon een aardig tussendoortje.

3 sterren

avatar van Reijersen
Zeer actieve en productieve gast deze Thomas Dybdahl. Voor mij voor het eerst dat ik iets van hem hoor. En wat ik hoor is in eerste instantie een poppy sound. Sfeervol en ontspannen, rustig vooral. Hier en daar een wat meer funky uitstap (Then There Was You) en wat meer groove (Intermission), maar vooral dus die vrij rustige songs. Luchtig is het wel te noemen. Dansbaar soms ook (Dance the Pain Away), maar vooral prettig en niet direct al te opvallend.