Bohren & Der Club of Gore - Patchouli Blue (2020)

Duitsland
Jazz
Label: [PIAS]

1. Total Falsch (7:18)
  2. Verwirrung am Strand (5:14)
  3. Glaub Mir Kein Wort (5:10)
  4. Patchouli Blue (9:06)
  5. Deine Kusine (3:14)
  6. Vergessen & Vorbei (5:21)
  7. Sollen Es Doch Alle Wissen (3:34)
  8. Tief Gesunken (4:14)
  9. Zwei Herzen aus Gold (3:14)
  10. Sag Mir, wie Lang (7:39)
  11. Meine Welt Ist Schön (5:14)

avatar van Manfield
Goed nieuws, hier kijk ik naar uit!

avatar van Marco dB
Toch weer prachtig. Iets nieuws onder de maan? Neuh. Maar Bohren doet wat alleen Bohren kan.
Nu met spaarzame toevoeging van gitaar en verdwaalde synths. Spooky jazz voor na middernacht.

En de LP voor een schappelijke prijs bij Bol. Meteen maar even besteld, want ik wil niet wachten tot de show in Paradiso. Bohren kan in mijn oren niets verkeerd doen.

avatar van Nevele
Lekkere minimalistische duistere jazz. Marco beschrijft hetr goed hierboven: Spooky Jazz voor na middernacht.

avatar van AOVV
De omschrijving van Marco dB is inderdaad treffend! Ik had al wel gehoord van Bohren & Der Club of Gore, maar nog nooit iets van beluisterd. Op basis van de artiestennaam en de albumcover had ik wel wat anders verwacht, maar toch past het er wel bij.

Het ligt me wel. Ik ga het advies om de plaat na middernacht te beluisteren eens proberen opvolgen, als mijn slaaptekort wat is weggewerkt.

avatar van AOVV
Afgelopen nacht nog eens beluisterd, en het is toch wel een mooie plaat. Zeer filmisch van aard, met vaak een weemoedige ondertoon. Ik kan me er zo een schemerstad bij voorstellen, gehuld in grijstinten. Slechts hier en daar schijnt een lantaarn zijn felgele licht op de verlaten wegen.

Een wat somber gevoel bekroop me tijdens de beluistering niet zelden, maar toch kan ik hier erg van genieten, en zorgt het zelfs voor de nodige heilzame rust. Ideaal plaatje om bij in te slapen!

4 sterren

avatar van Lau1986
Dit is een erg fijn album. Het zet een heerlijke, wel sombere, sfeer neer.