Nicolas Godin - Concrete and Glass (2020)

Frankrijk
Electronic
Label: Because

1. Concrete and Glass (4:12)
  2. Back to Your Heart (4:46)

met Kate NV

3. We Forgot Love (5:06)

met Kadhja Bonet

4. What Makes Me Think About You (4:11)
  5. Time on My Hands (4:28)

met Kirin J. Callinan

6. The Foundation (5:29)

met Cola Boyy

7. Catch Yourself Falling (4:10)

met Alexis Taylor

8. The Border (4:49)
  9. Turn Right, Turn Left (3:54)
  10. Cité Radieuse (4:07)
avatar van Weirdo Wizzy
Mooi album van de ene helft van het duo Air. Dat de muziek op dit schijfje op deze sound teruggrijpt is dan ook niet verwonderlijk. Die typische organische sound waar ze bekend om staan is hier ook weer erg aanwezig. Het levert wel een consistent album op met een aantal zeer mooie nummers. Mijn favorieten zijn Time on My Hands en The Border. Ik kan de gastbijdrages over het algemeen ook erg waarderen.

3,5 ster

avatar van Zidaan
Sluit mij aan bij Weirdo Wizzy, enkel mijn favorieten wijken iets af: What Makes Me Think About You en Turn Right, Turn Left.

avatar van vinylbeleving
Wat een heerlijk album zeg. Op het eerste gehoor klinken de nummers wat repetief of zalvend, maar als je goed luisterd dan hoor je hoe strak dit instrumentaal in elkaar zit. Favorieten zijn What Makes Me Think About You, Time On My Hands, The Foundation en voortuin The Border. Al klinkt die laatste wel erg als Air. Extra vermelding nog voor de sterkte baslijnen op dit album. Het zorgt ervoor dat Concrete and Glass zo heerlijk grooved. Fijne plaat!