Danny Vera - Pressure Makes Diamonds Live (2019)

Roots
Label: Excelsior

1. Born Again (3:50)
  2. The Outsider (4:03)
  3. Every Time (4:09)
  4. Oblivious Desire (3:57)
  5. Veins (4:57)
  6. Pompadour Hippie (3:45)
  7. You (3:52)
  8. Tomorrow Will Be Mine (3:49)
  9. Fallen King (3:15)
  10. Pressure Makes Diamonds (4:33)
  11. Ghost (4:21)
  12. Distant Rumble (3:30)
  13. Roller Coaster (4:45)
  14. Next Night Flight (4:21)
  15. Expandable Time (5:08)
  16. Honey South (7:13)
  17. Snow in April (3:38)
  18. L.O.V.E. (3:38)
  19. Bye Bye Eddie * (3:31)
  20. Higher and Higher * (5:00)
totale tijdsduur: 1:16:44 (1:25:15)
avatar van Zwaagje
Ik va hem binnenkort live zien; deze komt net op tijd voor de voorpret. Ik ben nieuwsgierig naar beide.

avatar van Timk
De versie van Veins was zo mooi tijdens deze tour, hoop dat de opnames op cd weer hetzelfde gevoel gaan geven.

avatar van Axeqlusive
Deze show 18 oktober in Zoetermeer mogen aanschouwen. Had hem overigens bijna gemist in verband met de geboorte van mijn zoon, die kwam gelukkig een week vroeger. Maar wat een show!

Stadstheater in Zoetermeer is normaliter een typische 'zwarte doos'; goed geluid, maar nul uitstraling. Vera toverde het echter met doeltreffende eenvoudige middelen om tot een Vegas-achtig spektakel. Alsof Elvis himself zo binnen kon lopen.

Muzikaal is het allemaal zeer hoogstaand, iets wat op dit album goed is geregistreerd. Natuurlijk werd veel verwezen naar 'dat ene nummer', maar ieder die alleen daarvoor kwam moet blij verrast zijn door wat voorgeschoteld werd.

Hele fijne opbouw in de show en Honey South is me toch een klapper van een rocker zeg! Perfect album om deze mooie herinnering nog eens mee her te beleven. Ik bedoel het als groots compliment als ik zeg: on-Nederlands goed!

avatar van teus
Mss een gekke vergelijking....
De zang van Danny Vera doet me bij ingetogen nrs af en toe aan Jim Croce denken

Arbeidsdeskundige
Hier staan prachtige ingetogen nummers op. Oblivious Desire en Veins weten mij nog meer te raken dan Roller Coaster.

Mooie registratie en een mooie uitgave op 2LP incl. CD die z’n geld zeker waard is.
Danny gaat lekker!

avatar van Zwaagje
Arbeidsdeskundige schreef:

Gisteren in Paradiso zagen we meer de rockende Danny. Prima te genieten en met een puike band inclusief blazerssectie en achtergrond zangeressen. Ik miste alleen wel de rustpuntjes en nuance in het optreden.

gar
Prachtig album. Alleen het geluid vind ik niet echt lekker, beetje dof en vlak. Of ligt het mijn oren?

avatar van henk01
Nee

gar
Jammer, want de geluidskwaliteit bederft toch wel het luisterplezier. Goede muziek, maar het komt er op deze plaat niet uit i.v.m. het doffe en vlakke geluid.
De 3 sterren voor de geweldige songs.

gar schreef:
De 3 sterren voor de geweldige songs.

Dat is vreemd, want ik vind dat deze lp juist een stuk dynamischer en meer ruimtelijk klinkt dat de 2 laatste studio albums. Wellicht luister jij naar de cd en is deze anders afgemixt?
Een andere reden kan zijn, als je wel de lp beluistert, dat jouw versie een minder geslaagde persing is.
Dat is nogal eens het geval na een paar duizend geperste exemplaren.