Vredehammer - Viperous (2020)

Noorwegen
Label: Indie

1. Winds of Dysphoria (5:05)
  2. Aggressor (4:49)
  3. Suffocate All Light (3:59)
  4. Viperous (4:31)
  5. Skinwalker (4:33)
  6. In Shadow (5:25)
  7. Wounds (4:37)
  8. Any Place but Home (4:56)
  9. From a Spark to a Withering Flame (4:42)
avatar van gigage
Ik meen dat de band in het black landschap opduikt maar de riffs zijn daar te strak voor. Het heeft ook iets van tech death weg maar daarvoor is het wat te traag. En met de toegevoegde toetsen heeft het iets industrials. Het zal je huis maar wezen maar de binnenhuis architect weet de stijlen mooi te combineren wat het een frisse kijk op de Noorse metal oplevert. Op basis van twee tracks, de rest komt vrijdag pas.

avatar van AOVV
Deze band is van verschillende markten thuis, hoor ik. Niet altijd even succesvol, vooral wanneer de sound wat vol klinkt (werkelijk elk gaatje wordt dan gevuld), maar voor een paar nummers vind ik dit best geslaagd. De titel van de tweede song zegt mijns inziens al genoeg over het karakter van deze plaat.

3 sterren