The Real Thing - Best Of (2020)

Funk / Soul
Label: Sanctuary

1. Someone Oughta' Write a Song (About You Baby) [7" Version] (3:36)
  2. You to Me Are Everything (3:29)
  3. Can't Get by Without You (3:29)
  4. You'll Never Know What You're Missing (3:28)
  5. Dance with Me (2:57)
  6. Love's Such a Wonderful Thing (3:27)
  7. Children of the Ghetto (4:36)
  8. Whenever You Want My Love (3:28)
  9. Let's Go Disco (3:23)
  10. Can You Feel the Force [12" John Luongo Disco Remix] (7:00)
  11. Boogie Down (Get Funky Now) (4:01)
  12. Keep an Eye (On Your Best Friend) (4:02)
  13. Topsy Turvy (3:59)
  14. Saint or Sinner (5:28)
  15. Foot Tappin' (3:20)
  16. Flash (3:38)
  17. Rainin' Through My Sunshine (3:06)
  18. (He's Just a) Moneymaker (2:31)
  19. She's a Groovy Freak (5:22)
  20. Lightning Strikes Again (4:17)
  21. Watch Out Caroline (3:35)
  22. Give Me Your Love (3:38)
  23. Stone Cold Love Affair (3:07)
  24. Liverpool Medley: Liverpool Eight / Children of the Ghetto / Stanhope Street (11:37)
  25. Won't You Step Into My World (6:12)
  26. Lovin' You Is Like a Dream (3:08)
  27. A Love That's Real (4:22)
  28. Young and Foolish (3:34)
  29. You to Me Are Everything [The Decade Remix '76-'86] (6:04)
  30. Can't Get by Without You [The Second Decade Remix] (3:18)
  31. Whatcha Say, Whatcha Do (5:23)
avatar van E-Clect-Eddy
Eigenlijk een overbodige verzamelaar want zover ik kan zien staat alles hiervan al eens op vorige verzamelaars.

Wel een geweldige 'zwarte' Brits act die tussen tussen 1975 en 1980 piekte in de Britse lijsten, met een fijne mix van Soul / Funk / Rock met wat 'old school' R&B. Zanger / gitarist Eddie Amoo is 2 jaar geleden overleden maar broer Chris en origineel bandlid Dave Smith houden deze legende levend samen met sessie musici. Ik meen zelfs dat ze dit jaar 50 jaar bestaan en er ook een jubileum tour is.

Met Can You Feel The Force braken ze volgens mij door in Nederland, helaas is deze remix versie van John Luongo niet mijn favoriet.

Tussen de eerste 10 nummer staan hun grootste hits maar de rest is ook goed te doen zoals: Rainin' Through My Sunshine / She's a Groovy Freak / Won't You Step Into My World en de Liverpool Medley: Liverpool Eight / Children of the Ghetto / Stanhope Street