Huey Lewis and the News - Weather (2020)

Label: BMG

1. While We're Young (3:42)
  2. Her Love Is Killin' Me (3:41)
  3. I Am There for You (4:12)
  4. Hurry Back Baby (3:55)
  5. Remind Me Why I Love You Again (3:20)
  6. Pretty Girls Everywhere (3:23)
  7. One of the Boys (3:48)
avatar van Benthe Krolle
While We're Young is de definitie van een feelgood-opener, en dat terwijl er een vrij treurig randje aan het album zit: namelijk dat het niet af is. Het bestaat uit opgenomen werk voordat Lewis in 2018 werd gediagnosticeerd met de ziekte van Ménière, wat zijn gehoorverlies verklaart. De band besloot het album uit te brengen zoals ze het hadden, en persoonlijk vind ik dat een prachtig gebaar.

De nummers zijn verder leuk, catchy, en zitten prima in elkaar. Het is weinig bijzonders, maar dat hoeft ook niet altijd. Een kort en swingend album met een paar fantastische nummers wat veel meer aandacht verdient dan het blijkbaar gekregen heeft op deze site.

4 sterren, met als hoogtepunten de opener en de afsluiter.